בעלי הידע בחללבורה בורה, אמא של גולן, Funcs, Corvus, Eldad, Tshuva, Avishay, רונאלדיניו המלך, Byc63, Pixie.ca בהקדמה לתבנית חללית כתוב "מיועדת לחלליות מאוישות וחלליות מטען". היתר - לתבנית "רכב חלל". סיבות לחלוקה זו אינה ברורה. למה חלליות רב-פעמיות וחד-פעמיות (סויוז (חללית) ודרגון (חללית)) צריכות להיות באותה תבנית. כנ"ל לגבי חלליות מטען חד-פעמיות ורב-פעמיות. אני מציע לשנות את החלוקה - כל החלליות מיועדות לשיגור חד-פעמי יהיו בתבנית "חללית" וממנה נוריד פרמטרים של "טיסה ראשונה/טיסה אחרונה" וחלליות רב-פעמיות יהיו בתבבנית "רכב חלל" שתקבל פרמטרים של "צוות" ו"טיסה ראשונה/טיסה אחרונה". דוד55שיחה 08:05, 18 בנובמבר 2025 (IST)תגובה

ההתנגדות שלי לתבנית חללית מתועדת מקדמא דנא. אין בה צורך ויש להסב את כל המופעים שלה לתבנית רכב חלל. רק מבלבלת כפי שאתם רואים. בורה בורהשיחה 12:17, 18 בנובמבר 2025 (IST)תגובה
אין לי התנגדות לאיחוד תבניות תחת שם "חללית" ותבנית "רכב חלל" לשחרר לכלי רכב שפועלים בירח וכוכבי לכת. דוד55שיחה 13:16, 18 בנובמבר 2025 (IST)תגובה
בעד. @דוד55, יש פרמטרים שחסרים ב{{חללית}}? יש כאלו עם רוצה משמעות ושם שונה? תוכל למפות בבקשה את השינויים הנדרשים? כל הכבוד על יוזמת המיזוג. Shinaimmשיחה 19:12, 18 בנובמבר 2025 (IST)תגובה
בעד (אבל עדיין צריך לטפל בפרמטר "עמידות"... ) E L Yekutiel - שיחה 19:37, 18 בנובמבר 2025 (IST)תגובה
אטפל בזה דוד55שיחה 19:48, 18 בנובמבר 2025 (IST)תגובה
Shinaimm - ראה טבלה מצורפת. נראה לי שתבנית:רכב חלל מתאימה יותר להיות בסיס לתבנית חדשה "חללית2". צריך לסיים דיון עם פרמטר "עמידות", כמו כן ממליץ להוסיף פרמטר "עודכן ל-". לא מבין מה הבדל בין "צוות" לבין "מספר מושבים". דוד55שיחה 15:21, 21 בנובמבר 2025 (IST)תגובה
תודה @דוד55, עבודה מעולה. אני משאיר ל@E L Yekutiel את ההחלטות פה, אני פחות בקיא בעסקי החלל. אפדר למזג הכל ישר לתוך {{חללית}} ואז להסב את {{רכב חלל}} עם בוט ההסבה, אני מקווה ש @בורה בורה יוכל לדאוג לזה. או להכשיר מישהו אחר להריץ את בוט ההסבה. Shinaimmשיחה 22:05, 21 בנובמבר 2025 (IST)תגובה
Shinaimm, E L Yekutiel האם מישהו מקדם את הנושא? דוד55שיחה 15:09, 21 בדצמבר 2025 (IST)תגובה
קיוויתי שיקותיאל יקדם, אני אוכל להתפנות רק אחרי סיום העבודה עם אישיות ביטחונית וכלי תקשורת וגם שם אני מחכה לעזרה... Shinaimmשיחה 16:06, 21 בדצמבר 2025 (IST)תגובה
בניתי את הרשימה שלמטה מתוך ההצעה למיזוג שניתנה פה ומתוך השדות של "חללית" ו"רכב" חלל". כדי לחסוך תיקונים ושינויים, אני מבקש לקבל עליה אישורים והערות לפני שאני מתחיל לעדכן את קוד המקור.
שאלות:
- ב"מידע טכני" יש גם 'מסה' וגם 'משקל'. זו כפילות?
- "סוג טלסקופ" מופיע ב"משימה" אבל פרטים על הטלסקופ מופיעים ב"מידע טכני". זה תקין?
- האם לא עדיף לרכז את הפרטים של הטלסקופ (סוג, קוטר מראה, שטח מראה, מוקד, אורכי גל) תחת כותרת "טלסקופ"?
התייחסות לשאלות:
'מסה'/'משקל' - כפילות. מציע להשאיר "משקל"
"סוג טלסקופ" - מציע להעביר לפרק של "מידע טכני"
נתונים טכניים של טלסקופ אפשר להבעיר לפרק "טלסקופ" במידה וניתן להסדיר שפרק זה יופיע רק במידה ואכן מדובר בטלסקופ. למשל בייעוד כתוב "טלסקופ". דוד55שיחה 13:02, 10 בפברואר 2026 (IST)תגובה
----------------------------------------------------------------------------
100 מידע כללי
110 ייעוד
120 סוכנות חלל
130 יצרן
140 ארץ ייצור
150 ארגון
160 מפעיל
170 עלות
180 צוות
190 תאריך שיגור
200 תאריך הוצאה משירות
210 אתר שיגור
220 אתר אינטרנט
300 היסטוריית פעילות
310 סטטוס
320 מפעיל
330 משגר
340 יחידות שיוצרו
350 משך פעילות מתוכנן
360 משך פעילות בפועל
370 טיסה ראשונה
380 טיסה אחרונה
390 משימות
400 כישלונות
410 אבדות
500 ביצועים
510 טווח פעולה
520 מהירות מרבית
530 כושר נשיאה
600 מידע טכני
610 מספר מושבים
620 מסה
630 מסה כוללת
640 משקל בשיגור
650 משקל
660 משקל מטע"ד
670 נפח מדוחס
680 נפח מגורים
690 נפח כולל
700 גובה
710 אורך
720 רוחב
730 קוטר
740 מוטת כנפיים
750 כוח
760 מנועים
770 קוטר מראה
780 שטח מראה
790 רוחק מוקד
800 אורכי גל
810 ערוצי תקשורת
820 מכשירים מדעיים
900 משימה
910 סוג משימה
920 סוג טלסקופ
930 ביצוע יעף על
940 תאריך ביצוע היעף
950 ביצוע היעף ממרחק של
960 מיקום נוכחי
970 לוויין של
980 תאריך כניסה למסלול
990 תאריך יציאה ממסלול
1000 מסלול
1010 נטייה
1020 אפואפסיד
1030 פריאפסיד
1040 מהירות
1050 זמן הקפה
1060 הקפות ליום
1070 הקפות
1080 גרם שמיים
1090 אתר נחיתה
1100 תאריך נחיתה
1110 מרחק שגמא
1120 תאריך עזיבה
1130 תאריך חזרה
1140 אתר חזרה
1150 משך המשימה הכולל
1160 סיבת סיום משימה
1170 משך המשימה
1200 תרשים
1210 תרשים
1300 קישורים חיצוניים
1310 מספר קטלוג לוויינים (SCN)
1320 מאגר המידע הלאומי (NSSDC)
------------------------------------------------------------------------------ OdedBenHaimשיחה 16:18, 9 בפברואר 2026 (IST)תגובה
תודה רבה @OdedBenHaim, לדעתי כדאי שתסדר את כל השדות של טלסקופ כמו שהצעת ובנוסף אני מניח שהכוונה היא למסה הנמדדת בקילוגרם ולא למשקל בנמדד בניוטון, לכן כדאי למזג הכל למסה. שים לב לעשות מיפוי של שדות שהשתנו בסוף כדי שנוכל לבקש בוט שיבצע את ההמרה הרלוונטית. @דוד55 מה דעתך? Shinaimmשיחה 08:00, 10 בפברואר 2026 (IST)תגובה
תודה. OdedBenHaimשיחה 12:04, 11 בפברואר 2026 (IST)תגובה
תבנית:חלליתשאיבהתבנית:רכב חללשאיבה
שם =שם =
שם בשפת המקור =(P1705)שם בשפת המקור =
תמונה =תמונה =
כיתוב =כיתוב =
סמל =
כיתוב סמל =
סוכנות חלל =
ייעוד =
יצרן =יצרן =(P176)
ארץ ייצור =
צוות =
סטטוס =
מפעיל =מפעיל =(P137)
משגר =משגר =(P375)
אתר שיגור =
ארגון =
יחידות שיוצרו =
טיסה ראשונה =תאריך שיגור =(P619)
טיסה אחרונה =תאריך הוצאה משירות =
משימות =סוג משימה =
כישלונות =
אתר אינטרנט =
אבדות =
טווח פעולה =
סוג טלסקופ =
מהירות מרבית =מהירות מרבית =
ביצוע יעף על =
תאריך ביצוע היעף =
מיקום נוכחי =
לוויין של =
משך פעילות תכנונית =
כושר נשיאה =
מספר מושבים =
תאריך כניסה למסלול =
תאריך יציאה ממסלול =
תאריך ביצוע היעף =
מיקום נוכחי =
לוויין של =
מסה =
מסה כוללת =
נפח מדוחס =
נפח מגורים =
נפח כולל =
מסלול =(P522)
נטייה =(P2045)
אפוגיאה =
פריגיאה =
מוטת כנפיים =
כוח =
מנועים =
תרשים =
אורך =אורך =(P2043)
רוחב =רוחב =
קוטר =קוטר =(P2386)
גובה =גובה =
מהירות =
זמן הקפה =(P2146)
הקפות ליום =
הקפות =(P1418)
גרם שמיים =
אתר נחיתה =
תאריך נחיתה =
מרחק שגמא =
תאריך עזיבה =
תאריך חזרה =
אתר חזרה =
תאריך התחלת משימה =
תאריך סיום משימה =
סיבת סיום משימה =
משך המשימה =
משקל בשיגור =
משקל =(P2067)
משקל מטעד =
קוטר מראה =
שטח מראה =
רוחק מוקד =
אורכי גל =
ערוצי תקשורת =
ביצוע היעף ממרחק של =
מכשירים מדעיים =
SCN =(P377)
NSSDC =(P247)

שלום לחברים.

ההצעה בה מדובר היא טכנית, והמשך דברי עלול להיות לא לגמרי ברור למי שקצת מרוחק מהצדדים הטכניים של ויקיפדיה. (הבהרה להמשך: בתיאור אשתמש במילה "ערך" - הכוונה ל-value, כלומר ערכו של פרמטר, לא "ערך" במובן הוויקיפדי המקובל).

אפתח בהסבר ארכני של הבעיה, ואקנח בתיאור קצר של "הפתרון המוצע".

מדובר בפרמטרים שרוצים "לקבל" ערך רק מתוך סט ערכים מוגדר מראש. יש פרמטרים כאלה משני "טעמים": כאלו בהם הערכים הללו הם היחידים האפשריים, וכל ערך אחר עבור הפרמטר הזה הוא שגיאה (דוגמה תאורטית: כשהפרמטר לא ריק ערכו מוזן ל {{#בחר:...}}, ומצב default מקפיץ שגיאה (או מוסיף קטגוריית תחזוקה), לעומת פרמטרים שמעדיפים לראות ערך מתוך סט מסוים, אבל מוכנים לקבל ערך כלשהו.

לתבניות יש "נתוני תבנית", בה ניתן להגדיר עבור פרמטר את רשימת הערכים המוצעים (suggestedvalues), ואלו מוצגים לעורך ב"אשפי התבניות" בעורך קודמקור ובעורך החזותי. אצלנו מופעלת מערכת בדיקת פרמטרים שמסמנת שגיאות בשימוש בתבניות כמו שם פרמטר שגוי, פרמטר שמוגדר "חובה" אך לא קיבל ערך, ועוד. אחת השגיאות שהמערכת מתריעה עליה היא "פרמטר עם ערך מחוץ לרשימת הערכים המוצעים" (ראו קטגוריה:שגיאות פרמטריות ערך מחוץ לרשימת הערכים המוצעים).

המשמעות היא שמבחינת "מערכת הבקרה", רשימת הערכים המוצעים "מחייבת", כלומר מבחינתה רק ה"טעם" הראשון שהזכרתי למעלה קיים - אם מופיעה רשימת ערכים מוצעים, כל ערך אחר נחשב שגיאה (עדיין אפשר לא לתת לפרמטר ערך כלשהו - אם הוא לא מוגדר כ"פרמטר חובה" זו לא טעות, למרות ש"מחרוזת ריקה" אינה אחד הערכים המוצעים).

זה הפריע לי מספיק כדי לפתוח כרטיס בפבריקטור, שמבקש שייתווסף ל-templatedata עוד דגל, שמסמן אם ה"הצעה" מחייבת (כלומר הטעם הראשון שהזכרתי) או שהיא אופציונלית (הטעם השני - ערך מחוץ לרשימת ה"מוצעים" אינו שגיאה).

אין סימנים שמישהו מתכוון להתייחס לבקשה הזו, ועד היום מערכת בקרת הפרמטרים מתייחסת לכל suggestedvalues כ"מחייב". זה קצת מפריע - המשמעות היא שכאשר תבנית נמצאת תחת מערכת הבקרה היא צריכה לבחור בין הצגת רשימת "ערכים מוצעים" שמהווים "מיטת סדום", ובין ויתור עליהם.

דוגמה לקונפליקט אפשר למצוא בתב:יצירה מוזיקלית בפרמטר "משקל": יש יצירות בהן הפרמטר פשוט: ואלס הוא במשקל 3/4, ויצירה במשקל אחר לא יכולה להיות ואלס. לעומת זאת, ליצירת פלמנקו יכולים להיות משקלים שונים (לפי הערך עד 60 משקלים שונים), אבל בכל זאת שלושה או ארבעה מהם נפוצים יותר. היינו רוצים לכתוב שם "משקל = 2/4, 3/4, 6/8, 4/4 ועוד

אבל זה יקפיץ "שגיאה פרמטרית", ובמוקדם או במאוחר מישהו יבוא ו"יתקן". למעשה, מישהו הוסיף את ה"משקל" המשונה "2/4, 3/4, 6/8, 4/4" לרשימת הערכים המוצעים רק כדי ש"פלמנקו" לא יקפיץ שגיאה.

בבירור, פרמטר "משקל" בתבנית יצירה מוזיקלית רוצה להציע את המשקלים הסטנדרטיים, לא להציע הצעות משונות כמו "2/4, 3/4, 6/8, 4/4" (אין "משקל" כזה), ומצד שני, לא להקפיץ שגיאה פרמטרית כאשר בשימוש בתבנית מוזן משהו שלא ברשימה, נגיד "3/4 או 6/8" (כרגע לא "ערך חוקי" לפרמטר)

אחרי ההקדמה המייגעת, הנה ההצעה:

יש שדה ב-TD שאנחנו לא מרבים להשתמש בו: השדה נקרא suggested, ומיועד לעורך החזותי - כאשר יש תבניות עם פרמטרים רבים, האשף בעורך החזותי יציג כברירת מחדל את אלו שסומנו suggested, ויאפשר לעורך להציג פרמטרים נוספים על ידי בחירתם מהסרגל הימני.

ההצעה היא לנכס את השדה הזה לצורך שונה מהמקורי רק עבור פרמטרים שיש להם suggestedvalues: עבור פרמטרים כאלה, נשתמש בשדה suggested כדגל שאומר "הרשימה מחייבת" (כלומר ערך לפרמטר הזה מחוץ לרשימה הוא שגיאה), וכאשר הדגל איננו או שערכו false, הרשימה לא מחייבת וערך מחוץ לה לא ייחשב שגיאה.

אם מקבלים את ההצעה, הדבר הראשון שיש לעשות הוא להריץ בוט שימצא את כל התבניות בהן מופעלת מערכת הבקרה ומכילות פרמטרים עם suggestedvalues, ולהוסיף לכל הפרמטרים הללו suggested: true (כדי לא לשנות את ההתנהגות הנוכחית). בשלב השני נלמד את מערכת הבקרה לסמן "שגיאה פרמטרית" עבור "ערך מחוץ לרשימה" רק כאשר שדה לשדה suggested יש ערך true, ובשלב שלישי נעבור ידנית על הפרמטרים הללו, וכאשר לא נכון לעשותם "מחייבים" (כמו בדוגמה - פרמטר "משקל" בתבנית יצירה מוזיקלית), נסיר את suggested.

המחיר של ההצעה הוא שפרמטרים שסומנו suggested תמיד מופיעים בחלק השמאלי (שמשמש להזנת ערכים לפרמטרים) של אשף התבניות של העורך החזותי, גם כאשר הם ריקים (הצד השמאלי מכיל את הפרמטרים שיש להם כרגע ערך, ולצידם הריקים שסומנו suggested או required. העורך יכול להציג שדות נוספים בחלק השמאלי של האשף על ידי סימונם בסרגל הימני). משמעות ההצעה היא ששדות עם suggestedvalues "מחייב" תמיד יוצגו בחלק השמאלי של אשף התבניות בעורך החזותי. מעבר לכך אין להצעה מחיר ממשי, והיא תאפשר לנו להשתמש ב"ערכים מוצעים" במקרים בהם ערכים מחוץ לרשימה הם עדיין חוקיים, בלי שתיווצר "שגיאה פרמטרית". קיפודנחש 19:27, 8 בינואר 2026 (IST)תגובה

תודה על ההצעה. הפיתרון שלך כללי יותר, אבל אם הבנתי נכון הוא בעצם מבטל את האכיפה על שדות בעייתיים. אשמח לראות עריכה של תבנית עם הצעה של הפתרון הנ"ל.
האם יש אפשרות לאכוף בעצם ריבוי פרמטרים מהרשימה, כלומר להתייחס ל", " כתו מפריד, אם קיים ואז לבדוק ערכים בנפרד? Shinaimmשיחה 22:07, 8 בינואר 2026 (IST)תגובה
אפשר דוגמאות לכל האפשרויות? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:10, 9 בינואר 2026 (IST)תגובה
יגאל: בסיבוב הראשון, בכל התבניות שנמצאות תחת "בקרת פרמטרים" ומכילות פרמטר עם suggestedvalues, כמו למשל פרמטר "נושא" בתבנית:קצרמר, יתווסף לפרמטר הזה מאפיין suggested: true. המאפיין הזה אומר לעורך החזותי להציג את הפרמטר הזה בפנל השמאלי של אשף התבניות גם אם אין לו ערך וגם אם אינו "דרוש" (required) (הפאנל השמאלי מכיל את הפרמטרים שיש להם כרגע ערך, וכן את אלו שמסומנים דרושים ומוצעים). זה נחוץ כדי לשמר את ההתנהגות הנוכחית של מערכת הבדיקות אחרי השינוי המוצע (כרגע ערך מחוץ לרשימה מקפיץ שגיאה פרמטרית, ורוצים לשמור על ההתנהגות הזו).
"השינוי המוצע" הוא ללמד את מערכת הבדיקות להתנות שגיאת "ערך מחוץ לרשימה" במאפיין "מוצע" - פרמטרים שלא מסומנים "מוצע" לא ייצרו שגיאה גם כשיקבלו ערך מחוץ לרשימה. כיוון שביצענו את "שלב 1", שום דבר לא ישתנה.
בסיבוב שני, נוכל להסיר את המאפיין מתבניות בהן אינו מתאים, כמו למשל פרמטר "משקל" בתבנית:יצירה מוזיקלית. האשפים ימשיכו להציג את האפשרויות ב"ערכים מוצעים", אבל מערכת הבדיקות לא תסמן שגיאה כאשר ערך הפרמטר לא נמצא ברשימה.
שיניים: כתבת "אם הבנתי נכון הוא בעצם מבטל את האכיפה על שדות בעייתיים" - לא הבנת נכון. קודם כל, אין "אכיפה", יש רק סימון שגיאות. שנית, השינוי המוצע לא יבטל כלום, הוא רק _יאפשר_ לבטל את השגיאות בתבנית מסוימת, ובהסתכלות קדימה, יאפשר להשתמש ב-suggestedvalues גם בתבניות ופרמטרים בהם ערך מחוץ לרשימה אינו שגיאה. קיפודנחש 20:02, 9 בינואר 2026 (IST)תגובה
יגאל: בסיבוב הראשון, בכל התבניות שנמצאות תחת "בקרת פרמטרים" ומכילות פרמטר עם suggestedvalues, כמו למשל פרמטר "נושא" בתבנית:קצרמר , יתווסף לפרמטר הזה מאפיין suggested=true. המאפיין הזה אומר לעורך החזותי להציג את הפרמטר הזה בצד שמאל גם אם אין לו ערך וגם אם אינו "דרוש" (required). זה נחוץ כדי לשמר את ההתנהגות הנוכחית אחרי השינוי המוצע במערכת הבדיקות.
"השינוי המוצע" הוא ללמד את מערכת הבדיקות להתנות שגיאת "ערך מחוץ לרשימה" בפרמטר במאפיין "מוצע".
בסיבוב שני, נוכל להסיר את המאפיין מתבניות בהן אינו מתאים, כמו למשל פרמטר "משקל" בתבנית:יצירה מוזיקלית. האשפים ימשיכו להציג את האפשרויות ב"ערכים מוצעים", אבל מערכת הבדיקות לא תסמן שגיאה כאשר ערך הפרמטר לא נמצא ברשימה.
שיניים: כתבת "אם הבנתי נכון הוא בעצם מבטל את האכיפה על שדות בעייתיים" - לא הבנת נכון. קודם כל, אין "אכיפה", יש רק סימון שגיאות. שנית, השינוי המוצע לא יבטל כלום, הוא רק _יאפשר_ לבטל את השגיאות (כלומר לא לייצר שגיאות) בתבניות מסוימות - אלו עבורן מבטלים את התכונה suggested. קיפודנחש 02:08, 10 בינואר 2026 (IST)תגובה
תודה. הבנתי את החצי של המערכת. לא הבנתי את החצי של העורך החזותי. זה חשוב שאבין, או אפשר לעזוב את זה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:53, 11 בינואר 2026 (IST)תגובה
מדובר באשף התבניות בעורך החזותי. פתח ערך עם תבנית מידע בחזותי, הקש על התבנית ואז "עריכה". שים לב שמימין רשימת כל הפרמטרים. אלו שיש להם ערך ואלו שאין. בפאנל השמאלי יופיעו אלו שיש להם ערך, ובנוסף, אלו שמסומנים דרוש ו/או מוצע גם אם הם ריקים. קיפודנחש 16:08, 11 בינואר 2026 (IST)תגובה
@בורה בורה מה דעתך? Shinaimmשיחה 20:13, 15 בינואר 2026 (IST)תגובה
הצעה נאה מאוד, אבל מעניין עד כמה התופעה נפוצה, כלומר בכמה תבניות ההצעה תביא תועלת. הובאה דוגמה אחת, תבנית:יצירה מוזיקלית, אשמח לעוד דוגמאות. דוד שישיחה 07:07, 22 בינואר 2026 (IST)תגובה
@דוד שי: קשה לומר, אולי כרגע אין דוגמאות נוספות למקרים בהם ערך לפרמטר מחוץ לרשימה לא צריך להיחשב שגיאה, אבל המצב כעת הוא שלא ניתן (או מסובך) להוסיף "ערכים מוצעים" כאשר ערך מחוץ לרשימה אינו שגיאה. כמה פרמטרים שרוצים "ערכים מוצעים" כאלה (אם בכלל) יש בתבניות שנמצאות תחת מערכת הבקרה? אין לי מושג. גם אם יש כאלה, האם מישהו יוסיף אי פעם את הערכים המוצעים ל-templatedata ? אותה תשובה. השינוי המוצע יעשה זאת נוח יותר, בלי הצקות ממערכת הבקרה. לא קריטי.
בברכה - קיפודנחש 00:27, 23 בינואר 2026 (IST)תגובה
@דוד שי :
בעקבות טיפול בתלונה על תקלה, נתקלתי בעוד דוגמה (רק אחת בינתיים - סביר יש עוד):
בתב:דרך יש שני סטים של "ערכים מוצעים": "סוג" ו"סיווג". לא הסתכלתי על הראשון, אבל השני מציע ארבעה ערכים אפשריים: כביש ארצי, כביש עירוני, כביש אזורי וכביש מקומי. לא כל הדרכים בעולם ולא כל הדרכים עליהן (או עליהם אם אתה אחד העם) יש ערך נופלות (נופלים) באחד הסוגים הללו. בוודאי יש כמה יוצאי דופן, אך אסתפק באחד: דרך המשי (מסיבה עלומה, הערך דרך המלך בחר לא להשתמש בתבנית...). אם אנסה לכתוב שם ב"סיווג" "דרך חוצה ארצות" (הניסוח הטוב ביותר שהצלחתי לחשוב עליו, בטוחני שאפשר יותרטוב), תקפוץ לה שגיאה פרמטרית, וה"פתרון" שלנו הוא לא להשתמש בפרמטר "סיווג" כלל. נכון שבמקרה הזה מיטת הסדום אינה רק מערכת הבקרה וגם התבנית עצמה מסרבת לקבל ערך מחוץ לרשימה המגבילה והמוגבלת, אבל זו אופרה אחרת, ושגיאה קלה לתיקון בתבנית מסוימת. בברכה - קיפודנחש 22:03, 30 בינואר 2026 (IST)תגובה
הוספתי תבנית לדרך המלך, תודה על ההמלצה. לגבי שינויים במערכת האכיפה, אני לא בטוח שיש מספיק דוגמאות. השינוי היחיד שהייתי ממליץ לעשות זה לנסות לבדוק ערכים מרובים עם פסיקים, אם קיימים, ואז במקרה של המקצבים אין בעיה. מה דעתך קיפודנחש? בכל מקרה בתבנית {{אונייה}} הוסיף משתמש @שמחה הרבה אפשרויות לשדה "סוג המעטה" במשך זמן מה, זה לקח קצת זמן אבל בסוף התייצבו הסיווגים. Shinaimmשיחה 19:24, 12 בפברואר 2026 (IST)תגובה
אין לי מושג מה התכוונת ב"לנסות לבדוק ערכים מרובים עם פסיקים", אבל אם אתה מבין למה התכוונת אתה כמובן חופשי לבדוק.
מערכת הבדיקות מניחה כיום שכאשר יש פרמטר עם מאפיין "ערכים מוצעים" ב-TD, כל ערך לא ריק שאינו אחד המוצעים היא שגיאה - לא מעניינים אותה דברים כמו פסיקים, נקודות, רווחים, סימני שאלה או כל דבר אחר. אם ערך הפרמטר קיים ב"מוצעים" הוא תקין, אם לא אז לא. מה שהצעתי זו דרך לומר למערכת "למרות שיש ערכים מוצעים, ערך מחוץ לרשימה אינו שגיאה". קיפודנחש 20:40, 12 בפברואר 2026 (IST)תגובה
אבל אם כך, מה הטעם ברשימה?
כוונתי הייתה לכך שאולי אפשר לנסות להפריד את ערך הפרמטר הקיים לפי פסיק ואז לראות אם כל אחד מהאיברים שנוצרו הוא ערך אשר קיים ברשימה. Shinaimmשיחה 22:55, 12 בפברואר 2026 (IST)תגובה
יש טעם ברשימה אם ברוב מספיק גדול של שימוש בתבנית אחד הערכים מתאים. זה נעים, זה טעים, וזה עוזר לאחידות. פרמטר "משקל" שפתח את הדיון הוא דוגמה טובה: בלי ערכים מוצעים, עורך אחד יכול לתת לפרמטר 4/4, עורך אחר יכתוב "ארבעה רבעים", ועורך שלישי יכתוב "דיסקו". הערכים המוצעים מנחים את העורכים ומכוונים אותם לניסוח אחיד, אבל מה שקורה שם עכשיו מגוחך - מישהו הוסיף "ערך מוצע" הזוי רק כדי ש"פלמנקו" לא יקפיץ שגיאה פרמטרית. לגבי ההצעה עם פסיק - לא כך זה עובד, ולא תפקידה של מערכת הבקרה לעשות שיקולים כאלה. אם רשימת הערכים המוצעים היא מנדטורית אז היא מנדטורית, אם היא אופציונלית היא אופציונלית. כרגע, אם היא קיימת היא בהכרח מנדטורית. ההצעה היא להרשות לה להיות אופציונלית. קיפודנחש 00:09, 13 בפברואר 2026 (IST)תגובה
טוב, חשבתי על זה שוב ואני בעד. הבעיה היא שאולי נשכח לסמן שדות כ true. האם אפשר לומר שברירת המחדל תהיה true?
עדיין נוסיף לכולם באמצעות בוט true אבל מכאן והלאה אם נשכח זה יהיה י נכון תמיד ורק שדות ממש בעייתיים נסנן כ false. קיפודנחש, אתה תממש את השינוי?
הוספתי תבנית אגב לדרך המלך 😁 Shinaimmשיחה 20:38, 21 בפברואר 2026 (IST)תגובה

אני מציע לשנות את תבנית:גוף פלנטרי - נראה שהתבנית עבור גוף פלנטרי עברה שינוי, ועכשיו יש אי התאמה בין שם השדה "מימדים" לתוכן שלו, - שהוא מספר של קילומטרים (עבור גופים כדוריים, זה מן הסתם הקוטר הממוצע). כך יוצא שלכדור הארץ יש "מימדים של X קילומטרים", וכך גם בכוכב חמה.

אינני יודע מה השינוי הרצוי. בעלי הידע בתבניותבורה בורה, דוד שי, יגאל, יונה בנדלאק, מקף, Shinaimm, Aizenr, E L Yekutiel, פעמי-עליון, מה דעתכם? Pozuzu (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

התבנית לא השתנתה מאז דצמבר 23. יש צורך להוסיף תיאור לרוב שדות התבנית. בעלי הידע בחללבורה בורה, אמא של גולן, Funcs, Corvus, Eldad, Tshuva, Avishay, רונאלדיניו המלך, Byc63, Pixie.ca מה דעתכם על ההצעה הנ"ל? בנוסף, האם מישהו יכול להרים את הכפפה ולתעד את כל השדות המקצועיים בתבנית המידע? , כלומר משפט לשדה? Shinaimmשיחה 17:26, 25 בינואר 2026 (IST)תגובה
בעלי הידע בחללבורה בורה, אמא של גולן, Funcs, Corvus, Eldad, Tshuva, Avishay, רונאלדיניו המלך, Byc63, Pixie.ca דעתכם? אם לא תהיה תגובה לא יבוצע שינוי. Shinaimmשיחה 20:57, 1 בפברואר 2026 (IST)תגובה
@E L Yekutiel, @דוד55 גם אתם עסקתם בענייני החלל לאחרונה. Shinaimmשיחה 20:58, 1 בפברואר 2026 (IST)תגובה
לי אין מושג. מקווה שהחברים האחרים יוכלו לעזור. אלדדשיחה 21:06, 1 בפברואר 2026 (IST)תגובה
לא הבנתי מה בידיוק הבעיה. נראה ש"ממדים" נועד לגופים אמורפיים. אולי עדיף לא לשאוב אותו בגופים בהם מצויין הרדיוס. נראה שהפרמטר נשאב מויקישיתוף. כדאי להבין למה בדיוק הכוונה שם. רמי (Aizenr)שיחה 21:44, 1 בפברואר 2026 (IST)תגובה
הסתכלתי על התבנית. נראה שהפרמר שאוב מפרמטר בויקנתונים ששמו קוטר. בהתאם מציע להחליף לקוטר (שהוא מוספ גאומטרי שקיים לכל גוף תלת-ממדי). צריך לוודא שאנשים לא החניסו ידנית, ואם כן לבדוק למה הם התכוונו. רמי (Aizenr)שיחה 21:49, 1 בפברואר 2026 (IST)תגובה
נראה לי ש"ממדים" נועד לגופים בצורה רחוקה מכדורית, כמן פה - (אנ'), כלומר צריכים להיות 3 מספרים. דוד55שיחה 09:09, 2 בפברואר 2026 (IST)תגובה
מסכים שלא מתאים לכתוב "ממדים" ומספר אחד – כך לא ברור אם מדובר בקוטר או ברדיוס.
לגבי התבנית באנגלית, אכן משתמשים בשני פרמטרים שונים: ממדים, ורדיוס ממוצע; ויש מקרים בהם משתמשים בשניהם (למשל, Phobos).
בתבנית האנגלית, אין פרמטר "קוטר" (או "רדיוס"), גם לגופים שהם "כדוריים"; כדאי לזכור שגם כדור הארץ הוא לא כדורי (הכוונה כמובן שהוא אליפסואיד\גאואיד, לא שהוא שטוח ).
הרדיוס הממוצע הוא הרדיוס של כדור שיש לו את אותו נפח כמו הגוף המדובר, ובזה משתמשים עבור גופים שהם די כדוריים. (התבנית שם תומכת גם בפרמטרים "רדיוס בקוטב" ו"רדיוס במשווה"; אצלנו אגב קיים גם "רדיוס בקו המשווה").
אם שואבים קוטר, אז צריך לשנות את כיתוב הפרמטר ל"קוטר" (אם כי אני בכלל בעד להציג רדיוס). אבל בכל מקרה כדאי שתישאר האפשרות לציין ממדים עבור גופים לא כדוריים.
כלומר, כדאי לדעתי לפצל את הפרמטר, כך שיהיה פרמטר "ממדים", ופרמטר בסגנון "רדיוס ממוצע" עבור היותר כדוריים (ואולי מספיק רדיוס בקו המשווה); להשתמש ב"ממדים" רק כשמדובר בגוף רחוק מכדורי ויש נתונים לגבי שלושת הממדים; ועבור גופים כדוריים שכרגע ממולא בהם קוטר (או רדיוס) תחת "ממדים", לבףהעביר את המספר הזה לפרמטר המתאים, שאיננו ממדים. E L Yekutiel - שיחה 00:32, 12 בפברואר 2026 (IST)תגובה
סבבה, תודה. אז, צריך ליישן את השדה. אגב - מימדים הכוונה לאורך /רוחב/עומק? אפשר דוגמאות לערכים באנגלית? ואני מעדיף רדיוס. אלא אם יש פה מוסכמה אסטרונומית כלשהי. Shinaimmשיחה 16:35, 12 בפברואר 2026 (IST)תגובה
למה הכוונה ב"ליישן"?
כן, ממדים בשלושה צירים ניצבים.
ראה לדוגמה:
en:Ophelia (moon) (קרדיט לדוד55)
en:Phobos (moon)
en:Deimos (moon) E L Yekutiel - שיחה 16:43, 12 בפברואר 2026 (IST)תגובה
הבנתי תודה. יישון שדה מקפיץ שגיאה פרמטרית ואז אפשר לנקות את הקטגוריה ולהמיר את השדה לרדיוס או לאחד מ-3 המימדים. צריך להוסיף שדות: רדיוס, מימד1, מימד2, מימד3 ולהציג. אפשר גם שגיאת מימד1, שגיאת מימד2 אם רוצים להיות צדיקים. את השדה מימדים יש לבטל, אבל התצוגה תהיה בתווית מימדים כמו בויקי האנגלית. Shinaimmשיחה 18:52, 12 בפברואר 2026 (IST)תגובה

בעקבות העריכה האחרונה בתבנית, הטבלה בערכים רבים נפרסת כעת על פני כל רוחב העמוד, אף על פי שהוגדר ערך בפרמטר | רוחב = . ראו נא את כל הדיון הקודם בשיחת תבנית:רשימת השמעה#רוחב.

הבקשה היא להחזיר את האפשרות לקביעת רוחב רשימת ההשמעה, ע"י תמיכה עם סימן % ובלי סימן %, ברירת מחדל 40%. תודה. חזרתישיחה 12:01, 26 בינואר 2026 (IST)תגובה

בעלי הידע בתבניותבורה בורה, דוד שי, יגאל, יונה בנדלאק, מקף, Shinaimm, Aizenr, E L Yekutiel, פעמי-עליון, @ערן מה דעתכם? Shinaimmשיחה 20:56, 1 בפברואר 2026 (IST)תגובה
@חזרתי, אין תמיכה בהצעה. לא יבוצע שינוי. Shinaimmשיחה 20:37, 19 בפברואר 2026 (IST)תגובה
אבל לא הייתה החלטה או הסכמה לשינוי שבוצע. אז לפחות להחזיר את המצב לקדמותו בהיבט הזה. חזרתישיחה 21:40, 19 בפברואר 2026 (IST)תגובה
בדיוק. הבקשה שלי הייתה לתקן בעיה שנוצרה עקב השינוי האחרון. אין פה עניין של בעד או נגד. אם אף אחד לא יודע לטפל בזה, מוטב לשחזר את המצב לקדמותו. עמרישיחה 22:48, 19 בפברואר 2026 (IST)תגובה
היה שם שינוי עצום, לאן כל הקוד שנמחק הועבר? אולי @מיכי י-ם או @Shalomori123 שמכירים לואה יכולים לעזור? או לשחזר בהצלחה? Shinaimmשיחה 23:29, 19 בפברואר 2026 (IST)תגובה
לא הבנתי, כעת פרמטר רוחב נתמך, אבל הוא צריך לקבל את את היחידה לחישוב %, פיקסלים או כל דבר שנתמך בדפדפן. מה קריטי לשינוי? להגדיר רוחב ברירת מחדל? או להוסיף % אם לא מוגדרת סוג יחידה אחרת? בד"ש המקושר כאן יש בכלל ביקורת על תמיכה חופשית בהגדרת רוחב בגלל ניידים. מיכי - שיחה 23:50, 19 בפברואר 2026 (IST)תגובה
קרא בבקשה את ההודעה הפותחת. המצב בפועל כעת הוא שבערכים מוצב נתון בפרמטר "רוחב" ללא הסימן "אחוז", והתבנית נפרשת כברירת מחדל ל-100%. מצופה ממי שיזם את השינוי וממי שביצע את השינוי לגרום לכך ששום דבר לא ישתנה ויזואלית בערכים; יש להתאים את התבנית ו/או היחידה הרלוונטית שהפרמטר המדובר "יבין" גם ערך "מוחלט" (לדוגמה: | רוחב = 62 וגם רוחב עם סימן "אחוז" (לדוגמה: | רוחב = 30%. אם הפרמטר לא צוין או הוא ריק – התבנית תוצג ברוחב 40%. הבקשה המינימלית היא להחזיר מבחינה מעשית את המצב לקדמותו: ברירת מחדל 40%, ואם צוין ערך – ללא סימון "אחוז". אלטרנטיבה: להריץ בוט. וגם – לעדכן את ההנחיות בדפי התבנית.
המצב כעת, שרשימת השמעה ללא הגדרת רוחב נפרשת על 100% – מהווה בפועל שינוי ברירת המחדל שהייתה 40% – ל-100%, מבלי שהוסכם על כך. חזרתישיחה 00:04, 20 בפברואר 2026 (IST)תגובה
הבנתי את הטענות אבל הן לא עלי, לא אני בצעתי את השינוי. שאלתי איזה שינוי הכי מינימלי שאפשר להסתפק בו.
לא ממש הבנתי מה זה "רוחב מוחלט" בהגדרות עיצוב של דפדפן זה משמש לגודל בפיקסלים שמתעלם מגודל המסך/הדף. אני מניח שהתכוונת שגם ערך ללא % יחשב כאילו נכתב עם %. בגלל ההסבר שלי בתחילת השורה אני חושב שיש בזה בעיה כלשהי, אבל בהתחשב שזה היה המצב המקורי יש היגיון להחזיר לזה. מיכי - שיחה 23:24, 21 בפברואר 2026 (IST)תגובה
כן, גם ערך ללא % יחשב כאילו נכתב עם %. ושאר הדברים שכתבתי (כגון ברירת מחדל 40 או 40% אם הפרמטר לא קיים או ריק). חזרתישיחה 00:24, 22 בפברואר 2026 (IST)תגובה
טיפלתי בחלק הראשון, הוספת % אם הועבר רק מספר, על אף שזה לא ממש נכון, כי כפי שציינתי אפשר להגדיר רוחב גם ביחידות אחרות.
בהגדרת רוחב ברירית מחדל לא טיפלתי בגלל טענת קיפוד בדף השיחה המקושר למעלה.
@קיפודנחש ג'מיני הציע לי דרך יצירתית כדי לאפשר תמיכה בפרמטר רוחב שלא ישפיע על ניידים. כך:
האלמנט יקבל מחלקה, פרמטר רוחב יגדיר משתנה CSS ברמת האלמנט (כדי לא להשפיע על כל הדף), בהגדרות העיצוב של התבנית יוגדר הרוחב לאלמנט עם המשתנה (+ ברירת מחדל), באמצעות Media Query נגדיר לניידים רוחב קבוע. אפשר גם הפוך להגדיר רוחב קבוע ורק לדסקטופ לתמוך במשתנה. מה דעתך על ההצעה? זה יהיה שימושי בהרבה מקומות. מיכי - שיחה 11:52, 22 בפברואר 2026 (IST)תגובה
תודה, @מיכי י-ם. רוחב ברירת מחדל גם צריך לחזור לקדמותו. אם יש בעיה בניידים – צריך לטפל בה בנפרד – זה הסדר הנכון בטיפול בתקלות/בעיות. אבקש שתטפל גם בזה. תודה רבה. חזרתישיחה 15:27, 22 בפברואר 2026 (IST)תגובה
אשמח להסכמתך להמתין מעט לאישור של ההצעה שלי על ידי מקצוענים, זה לא הרבה זמן למימוש.
@ערן @החבלן, דעתכם על ההצעה לעיל לאפשר פרמטר רוחב שלא יפריע לניידים. מיכי - שיחה 19:57, 22 בפברואר 2026 (IST)תגובה
אני פחות מתמצא בעיצוב בוויקיפדיה, באופן כללי זה נשמע כמו פיתרון טוב לבעייה הזו. החבלןשיחה 20:13, 22 בפברואר 2026 (IST)תגובה
בהחלט. קח ת'זמן. חזרתישיחה 21:39, 22 בפברואר 2026 (IST)תגובה
נדמלי שזו טבלה. טבלאות הן מן היצורים העתיקים ביותר ב-html, ורוחבן נשלט על ידי פרמטר שמועבר ישירות תג table ולא דרך פרמטר style כמו אלמנטים רגילים, ולא בטוח שניתן לשלוט על רוחבה דרך css. אם כן. הכל טוב, אבל יכול להיות ששימוש ב-css יצריך עטיפת הטבלה ב-div - מגדירים את הטבלה לרוחב 100%, ושולטים על הרוחב בו היא תוצג דרך שליטה על רוחב ה-div שמשכן אותה בעזרת css. אם זאת הדרך בה הולכים. אציע להוסיף ל-css גם margin-x:auto
אאז"נ זה ימרכז את הטבלה אופקית בתצוגת מחשבים - עיצוב זו לא המומחיות שלי, אבל נראה לי שמרכוז אופקי מתאים בדפים בהם הרוחב פחות מ-100%. בתצוגת ניידים הרוחב הוא 100% ממילא ואין צורך להגדיר margin.
בכולופן. לא אוכל לעזור יותר מאשר קצת קריאות עידוד מהיציע. קיפודנחש 02:14, 24 בפברואר 2026 (IST)תגובה
נראה שזה עובד גם בלי עטיפה (אף שיש כזו לא יודע מדוע). הבעיה הקטנה היא שtemplateStyle לא תומכת בשימוש במשתני CSS, המשמעות שכדי לממש את זה נצטרך להגדיר את הקוד שתומך בפרמטר לדסקטופ בקומונס.
יש התנגדות להגדיר שם? @ערן, @IKhitron, @Neriah. מיכי - שיחה 11:44, 24 בפברואר 2026 (IST)תגובה

יש הרבה מופעים המקשרים לאתר רכבת ישראל. @דוד שי, האם תוכל בבקשה ליצור תבנית עבור האתר? למשל עבור דף זה וודף זה? @Mod האם תוכל להוסיף את ההסבה לבוט שלך לאחר מכן בבקשה? Shinaimmשיחה 08:44, 27 בינואר 2026 (IST)תגובה

מדובר בכ-70 קישורים במרחב הערכים, שחלקם בכלל לא פעילים (למשל קישור זה שקיים ב-8 ערכים). יש צורך בתבנית למספר מועט שכזה? שימוש בבוט להסבה מיותר בכל מקרה. Mod - שיחה 11:49, 27 בינואר 2026 (IST)תגובה
הייתי מצפה שיהיה קישור לפחות לכל תחנת רכבת. מוזר שרק 70. לדעתי צריך להיות קישור לכל תחנת רכבת ויש כ-70 תחנות פעילות כיום. איזו שאילתא עשית? אני ניסיתי לעשות על rail.co.il וזה גם לא מצא לי טוב. Shinaimmשיחה 12:02, 27 בינואר 2026 (IST)תגובה
חיפוש זה. ישנם עוד מספר קישורי http אבל רובם מחוץ למרחב הערכים. בכל מקרה, בדקתי מדגמית 7 קישורים נוספים ו-5 מהם היו לא פעילים (זה, זה, זה, זה, וזה). זאת עבודה לויקיגמדים לבדוק\לתקן את הקישורים, לא לתבנית\בוט הסבה. Mod - שיחה 12:07, 27 בינואר 2026 (IST)תגובה
תוכן לקשר לערכים הרלוונטיים? מעניין אם זה קישור ישן שהיה צריך להמיר והתבנית הייתה עוזרת, או שבאמת נמחקו. Shinaimmשיחה 15:03, 27 בינואר 2026 (IST)תגובה
שלושת הראשונים רכבת ישראל, הרביעי כאן וכאן, והחמישי מנחת הבונים. Mod - שיחה 15:41, 27 בינואר 2026 (IST)תגובה
ניסיתי לשחזר את הקישורים בתבניות החדשה עם page=? אבל זה לא עבד. כתבתי להם מייל. Shinaimmשיחה 23:45, 3 בפברואר 2026 (IST)תגובה
@Mod, חזרו אליי (מהר!) וכתבו שהאתר של רכבת ישראל ישתנה והקישורים הישנים לא זמינים. הם ישנו לשחזר אותם אבל ביקשו רשימה של כל הקישורים השבורים בויקיפדיה. האם תוכל ליצור אחת כזו בבקשה עם הבוט? טבלה עם הקישורים ובאיזה ערכים הם מופיעים (וכמות מופעים לכל קישור)? תודה מראש. Shinaimmשיחה 11:44, 5 בפברואר 2026 (IST)תגובה
ניתן לקחת את המידע מחיפוש זה שהוזכר קודם. Mod - שיחה 11:53, 5 בפברואר 2026 (IST)תגובה
אני עדיין עובר על הרשימה ונראה שלצערנו הדפים המעניינים הוסרו מהאתר. מה שכן נשאר קבוע אלו עמודי התחנות, יש כ-70 תחנות ברכבת ישראל ולדעתי כן כדאי להשתמש שם בתבנית. מה דעתכם? @Mod, @דוד שי? כלומר ליצור תבנית ולהוסיף תמיכה במספר תחנת רכבת, אם יש פרמטר מספר תחנה אז מציבים את המספר ונבנית כתובת בצורה מסויימת, אחרת הכתובת הכללית. Shinaimmשיחה 00:23, 26 בפברואר 2026 (IST)תגובה

יצרתי את תבנית:רכבת ישראל, שטובה לכל הדפים באתר רכבת ישראל. ראו דוגמה בערך תחנת הרכבת הרצליה, יש לשלב באופן דומה בכל ערכי התחנות. דוד שישיחה 06:33, 26 בפברואר 2026 (IST)תגובה

אני מציע לעדכן חזותית את {{תווים}} לתבנית הניווט המוצעת מטה:

התבנית בגרסתה הנוכחית יותר מבלבלת ופחות קריאה:

אני כמובן מבקש את סליחתכם על הקלידוצנטריה שאני מפגין, אבל לדעתי השינוי ישפר את הקריאות. מתייג את בעלי הידע במוזיקהקפקא, PurpleBuffalo, Lostam, Little Savage, TalyaNe, ארז האורז, עומר20, פיטר פן, ס.ג'יבלי, אגנוסטיקן, Eran D, לידך בלעדייך לחוות את דעתם. פרוגנתודון 🙧 שיחה 🙥 🦖מה הדינוזאור האהוב עליכם?🦕 18:53, 4 בפברואר 2026 (IST)תגובה

אהבתי את הרעיון... כדאי רק לשים לב שהתבנית המוצעת משובשת בתצוגת ניידים. אולי יש דרך לסדר את זה, אבל זה כנראה ידרוש מאמץ. E L Yekutiel - שיחה 19:05, 4 בפברואר 2026 (IST)תגובה
@E L Yekutiel הבעיה כנראה גלובלית ל{{תמונה עם תוויות צפות}} שהתבססתי עליה, ראה גם את {{אונות המוח}} שמשובשת גם היא. בעלי הידע בתבניותבורה בורה, דוד שי, יגאל, יונה בנדלאק, מקף, Shinaimm, Aizenr, E L Yekutiel, פעמי-עליון איך לתקן? פרוגנתודון 🙧 שיחה 🙥 🦖מה הדינוזאור האהוב עליכם?🦕 19:10, 4 בפברואר 2026 (IST)תגובה
במכשיר שלי, {{אונות המוח}} נראית בסדר... כאן חסרים כל התווים חוץ משלושה. אכן כדאי לבדוק את התבנית שהזכרת (ואולי יעזור במשהו לשחק עם הפרמטרים של המיקום במימוש שהצעת, אבל אני בספק שאפשר יהיה לפתור הכל עם זה בלבד). E L Yekutiel - שיחה 19:18, 4 בפברואר 2026 (IST)תגובה
הצעה קצת חריגה... אולי אפשר לסובב את הטקסט ב-90 מעלות, כך שיהיה מיושר עם הקלידים? או לסובב את התמונה? היישור יהיה טבעי יותר כך, במקום שבירת השורות (שקיימת גם בתבנית הנוכחית). E L Yekutiel - שיחה 19:30, 4 בפברואר 2026 (IST)תגובה
הממ, צפוי גם לטפל בבעיה של המכשירים הניידים, תן לי כמה דקות... פרוגנתודון 🙧 שיחה 🙥 🦖מה הדינוזאור האהוב עליכם?🦕 19:36, 4 בפברואר 2026 (IST)תגובה
@E L Yekutiel, דעתך? פרוגנתודון 🙧 שיחה 🙥 🦖מה הדינוזאור האהוב עליכם?🦕 19:55, 4 בפברואר 2026 (IST)תגובה
כל הכבוד! יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:09, 6 בפברואר 2026 (IST)תגובה
יפה מאוד! במכשיר נייד יש עדיין שיבוש, אבל הרבה פחות מקודם, ובמחשב זה תקין.
שתי הצעות: 1. יש יתרונות ל-svg על פני jpg. אם את התמונה שבהצעה הראשונה אפשר לסובב, היא תהיה עדיפה על זו שבשימוש כאן. 2. אני חושב שעדיף לסובב את התמונה המקורית ימינה (או את הנוכחית ב-180 מעלות), כך שהסדר שיתקבל עבור התווים כשקוראים אותם מלמעלה למטה, יהיה הסדר ה"מוכר" (סדר צלילים עולה), ואפשר גם שדו יהיה העליון (זה יסתדר כך בשתי התמונות, אם תסובבנה כך). E L Yekutiel - שיחה 20:11, 4 בפברואר 2026 (IST)תגובה
אני חושב שהתבנית מיועדת לחובבי מוזיקה ולכן לדעתי לא צריך לציין בכלל בעברית, מספיק את התו/אקורד ואת סימול הדיאז או הבמול. מה דעת בעלי הידע במוזיקהקפקא, PurpleBuffalo, Lostam, Little Savage, TalyaNe, ארז האורז, עומר20, פיטר פן, ס.ג'יבלי, אגנוסטיקן, Eran D, לידך בלעדייך ? בנייד זה באמת נראה רע... אין לי רעיונות איפה לפתור את זה. Shinaimmשיחה 21:03, 4 בפברואר 2026 (IST)תגובה
לא כל חובבי המוזיקה מרגישים בנוח עם האותיות האנגליות (פחות או יותר כל מי שלא זמר או גיטריסט). הייתי מציע להשאיר את התבנית הישנה, אבל למחוק את חצאי הטונים, שהרי אין להם ערכים. ס.ג'יבלי - שיחה - הצטרפו למיזם סין 21:39, 4 בפברואר 2026 (IST)תגובה
לכאורה יכולים להיות להם ערכים, יש בינוויקי ובהתחשב בכמה שהערכים על התווים הנוכחיים ריקים מתוכן, עוד 5 לא יזיקו. ותאמת שאפשר גם לאחד את כל ערכי התווים לערך ראשי (תו (מוזיקה)) ולהשאיר אותם כהפניות אליו עם כמה שהם חסרי מידע ולייתר את הצורך בתבנית הניווט בכל מקרה. פרוגנתודון 🙧 שיחה 🙥 🦖מה הדינוזאור האהוב עליכם?🦕 22:16, 4 בפברואר 2026 (IST)תגובה
@E L Yekutiel, @IKhitron, @ס.ג'יבלי, האם התוצאה הנ"ל מקובלת על כולם? אם כן, @פרוגנתודון, נא בצע את השינוי בבקשה. Shinaimmשיחה 20:39, 19 בפברואר 2026 (IST)תגובה
מבחינתי זה נראה מצוין. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:40, 19 בפברואר 2026 (IST)תגובה
אני מתכוון להעלות גרסה מסובבת ימינה של ה-svg. בנוסף, אני חושב שיש עדיין בעייה בתצוגת ניידים, אבל אני לא בטוח מה אפשר לעשות כדי לפתור אותה... E L Yekutiel - שיחה 20:52, 19 בפברואר 2026 (IST)תגובה
@E L Yekutiel בסדר גמור, עדכן לכשתוכל. :) פרוגנתודון 🙧 שיחה 🙥 🦖מה הדינוזאור האהוב עליכם?🦕 22:43, 19 בפברואר 2026 (IST)תגובה
עבר חודש וחצי, עדכנתי בעצמי. @E L Yekutiel, @IKhitron, @Shinaimm, @ס.ג'יבלי משתתפי הדיון, מה דעתכם? פרוגנתודון 🙧 שיחה 🙥 🦖מה הדינוזאור האהוב עליכם?🦕 12:06, 7 באפריל 2026 (IDT)תגובה
להבנתי הבעיה עם תצוגת מכשירים ניידים פשוט נורשת מ{{תמונה עם תוויות צפות}} ואין לי יותר מדי מה לעשות בנידון. פרוגנתודון 🙧 שיחה 🙥 🦖מה הדינוזאור האהוב עליכם?🦕 12:15, 7 באפריל 2026 (IDT)תגובה
@Euro know, @ערן, @קיפודנחש תוכלו לעזור בבקשה בבעיה בתצוגת האתר הנייד? Shinaimmשיחה 23:21, 10 באפריל 2026 (IDT)תגובה

מצב טיפול: בדיון
מטפל: ערן

נתקלתי במספר ערכים לא מבוטל שעוסק בזוגות (אישה וגבר) בקטגוריה:זוגות חסידי אומות העולם (לא לגמרי ברור מדוע דווקא בהקשר של חסידות וחסידי אומות העולם נכתבים יותר ערכים על זוגות מאשר באופן כללי). בערכים אלו ראוי לציין את הפרטים הביוגרפים של שני בני הזוג, והתבנית הנוכחית לחסידי אומות העולם ({{חסיד אומות העולם}} מניחה בדרך כלל אדם יחיד (תאריך לידה ופטירה יחיד).

פתרון פשוט, אך לא אידאלי הוא להציג שתי תבניות, אחת לכל אחד משני בני הזוג - ולצורך כך יצרתי את תבנית:זוג שאפשר לראות דוגמה שלה בגלינה וולדימיר אימשניק ובחוסן סיגר בוס והני זאבלה אליזבת (ואן דר הייד) בוס.

  • ראשית אשמח לקבל אישור עקרוני לתבנית שמאחדת זוג. נראה שזה עדיף על פני הוספה של שתי תבניות, אחת לכל אחד מבני הזוג, כי בהמשך ניתן יהיה לשפר את העיצוב לקומפקטי יותר לזוג
  • בעיות בתבנית שארצה לקבל הערות לגביהן:
    • האם "אין תמונה" הכפול לכל אחד מבני הזוג מיותר, ובמקרים של הצגת שני בני זוג יש לבטל אותו, ולהציג תמונה רק אם קיימת?
    • האם כדאי לשלב אותה בתבנית:חסיד אומות העולם בסגנון של "תפקידים" בתבנית:מנהיג כך ש"חסיד אומות העולם" תהיה תבנית "אמא" (כמו {{מנהיג}}) ו"זוג" תהיה תבנית בת? (כמו {{תפקיד}})
    • הצעות והערות אחרות איך להתמודד עם כפילות מידע מלבד אין תמונה

ערןשיחה 13:14, 7 בפברואר 2026 (IST)תגובה

תודה ערן. אילו פרטים בעצם קיימים עבור הזוגות הנ"ל? אפשר להניח שמדובר בתאריכי ומיקומי לידה ופטירה ובנוסף מזהה יד ושם? אם זה המצב ברוב המקרים אז כדאי להוסיף אולי תמיכה בשדות הנ"ל(תאריך לידה זוג, מקום לידה זוג וכו')בתבנית חסיד אומות העולם וזהו לדעתי, אחרת זה פתח להמון מקרי קצה... לחלופין, אם באמת יש המון מידע ושאיבות אז אפשר לנסות את תבנית זוג שהצעת, אבל זו עלולה להיות השקעה מיותרת שתגרור תיקונים רבים. כנ"ל לגבי שאלתך על התמונה, על הזוגות הללו לא היה הרבה מידע ולכן יש ערך משותף.
האם יש ערכים רבים על זוגות בכלל ויקיפדיה העברית? Shinaimmשיחה 21:17, 7 בפברואר 2026 (IST)תגובה
בנוסף לזוגות קיימות גם משפחות למשל משפחת בורסמה. לדעתי הכי טוב ליצור "תבנית בת" שתכלול תאריכי לידה/פטירה, מיקום לידה/פטירה ושיוך (בעל/אישה/בן/בת). דוד55שיחה 08:02, 8 בפברואר 2026 (IST)תגובה
בעד ההצעה של דוד. השאלה היא אם יש צורך בדבר כזה לאישים שאינם חסידי אומות העולם? Shinaimmשיחה 08:21, 8 בפברואר 2026 (IST)תגובה
@ערן? תגובתך? וגם על ההודעה של איש איטי פה למטה. Shinaimmשיחה 08:14, 16 בפברואר 2026 (IST)תגובה
התבנית מותאמת לא רק לזוגות, אלא לכל קבוצת בני אדם, ובפרט משפחה כמו משפחת בורסמה. הדגמתי שם.
לאחר התנסות עם התבנית במיוחד שם, אבל גם בהקשר של זוגות, מצאתי לנכון להשמיט את התמונה מתבנית כזו - זה מכביד ויזואלית להציג תמונות רבות - זה נכון במיוחד בהקשר של צלליות "אין תמונה" אבל אפילו לו הייתה תמונה, זה עשוי להיות כבד ומוטב להשאיר את זה להוספה ידנית. ערןשיחה 12:36, 14 במרץ 2026 (IST)תגובה
בדקתי בוויקינתונים לגבי ערכי זוגות, צמדים ומשפחות בעברית:
SELECT ?item ?itemLabel ?article WHERE {
    # Q3046146 זוג נשוי
  # Q8436 משפחה 
# Q10648343 צמד

  ?item wdt:P31 wd:Q8436 . 
  
  # Must have property: has part / has constituent (P527)
  ?item wdt:P527 ?parts .
  
  # Check for a Hebrew Wikipedia article
  ?article schema:about ?item ;
           schema:isPartOf <https://he.wikipedia.org/> .
  
  # Fetch labels in Hebrew, falling back to English
  SERVICE wikibase:label { bd:serviceParam wikibase:language "he,en". }
}
GROUP BY ?item ?itemLabel ?article
ערןשיחה 12:50, 14 במרץ 2026 (IST)תגובה

היי. ניסיתי בזמנו להעביר את ההחלטה לייבא אלינו את התבנית תמונות חיצוניות שיש אותה בוויקיפדיות אחרות, ונכשלתי, לצערי, ואני עדיין לא מבין מה הסיבה. אבל אחרי שראיתי כל כך הרבה ערכים שסובלים מזה, אני מביא בפניכם החלטה מצומצמת בהרבה שתכבה לפחות את השרפות הגדולות ביותר. אני מציע להוסיף לכל תבניות מידע שמופיעות בראש ערכי בני אדם, כשאין תמונה בתבנית הזאת, שדה תמונה חיצונית שיכיל קישור חיצוני עם תיאור, למשל | תמונה חיצונית = [https://abbcde.fgh.com/ijk.jpg ישראל ישראל בדרך לחדר האוכל], שיצביע לתמונה באינטרנט שמראה את הבן אדם הרלוונטי. כי נמאס לי כל פעם בקריאת ערך ללא תמונות לגגל את השם רק בשביל לדעת איך הבן אדם נראה. ובטוח שאני לא היחיד. זה קל לכתוב קוד שלא יציג את הקישור אם קיימת תמונה בתבנית, פנימית או מוויקינתונים, ויוסיף את הערך לקטגוריית מעקב. הדרישות לקישור עצמו - התמונה שבצד השני צריכה להיות באיכות טובה, להראות את הבן אדם בבירור, לא אמורים להיות אנשים נוספים בתמונה, והכי חשוב, התמונה חייבת להופיע שם בלי הפרות של זכויות יוצרים. לכן, הדרך העדיפה יכולה להיות תמונה באיזו כתבה ב-ynet, למשל. במקרים של אנשים מהעבר הרחוק אלו יכולים להיות איורים מאומתים. לחלופין אפשר להוסיף שני פרמטרים, עם קישור חיצוני בלבד ועם התיאור שלו, בנפרד, אבל אני לא יודע אם זה לא מסובך מדי, צריך להחליט אם נסכים על העיקר. מה דעתכם? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 10:48, 10 בפברואר 2026 (IST)תגובה

מרגיש כמו פתח להפרת זכויות יוצרים בעייתית. אולי ל-Geagea יהיה דעה בנושא. Mod - שיחה 12:46, 10 בפברואר 2026 (IST)תגובה
למה אמרתי רק בלי הפרות? בוויקיפדיות אחרות יש מלא תבניות תמונות חיצוניות, עם הרבה תמונות בהכללה אחת, והם חיים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:52, 10 בפברואר 2026 (IST)תגובה
ולכן הפנתי את השאלה למי שמבין בזה יותר ממני. Mod - שיחה 13:01, 10 בפברואר 2026 (IST)תגובה
זה כמו כל קישור חיצוני. לא בטוח שזה פתח להפרת זכויות יוצרים. כאשר אין תמונה חופשית של אדם חי וכמובן אי אפשר להעלות תמונה בשימוש הוגן, יש היגיון בקישור לתמונה (לא חופשית) ברשת. @IKhitron, תוכל לתת דוגמה מוויקיפדיות אחרות. בוויקינתונים יש את קישור ליצירה שאיננה בנחלת הכלל (P6500). אבל זה כמובן רק קישור ליצירות של אמן (שאינן חופשיות) ברשת. אולי באמת אפשר לבקש מאפיין עבור תמונות כאלה. Geageaשיחה 13:33, 10 בפברואר 2026 (IST)תגובה
עוד יותר טוב. תודה, גיאה. לגבי הדוגמאות, הנה זה: d:Q7077533. הנה רשימה בוויקיאנגלית. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:33, 10 בפברואר 2026 (IST)תגובה
אז אתה בעצם מציע בעצם לייבא את Template:External media. אני בעד. יש שם הסבר מתי יש לעשות בתבנית שימוש, כולל התייחסות לקישורים המפרים זכויות יוצרים. נראה לי מתאים לנו. Geageaשיחה 17:18, 10 בפברואר 2026 (IST)תגובה
לא. הייתי שמח אם זה יקרה, אבל העליתי את זה לדיון ונכשלתי. לכן אני מציע משהו קטן יותר, בתקווה שהפעם זה יעבור. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:21, 10 בפברואר 2026 (IST)תגובה
איפה הדיון בנושא? יכול להיות שלא הובאו טיעונים מתאימים. Geageaשיחה 17:46, 10 בפברואר 2026 (IST)תגובה
נגד מקומו של קישור חיצוני בפרק "קישורים חיצוניים" או בהערת שוליים. אני לא רואה צורך להכניס אותו לתבנית המידע. דוד שישיחה 18:39, 10 בפברואר 2026 (IST)תגובה
שני דברים. א. קישור שמכיל רק תמונה בדף של אישיות ככל הנראה יימחק בנימוקים שונים. ב. יש כבר תבניות מידע בראש הערך שיש בהן קישור לאתר הרשמי של נשוא הערך, כגון אמנים וארגונים (עמותות וחברות). – ד"ר MathKnight (שיחה) 18:49, 10 בפברואר 2026 (IST)תגובה
אני אכן מתכוון לקישורים חיצוניים. לא לתבנית הראשית. Geageaשיחה 19:09, 10 בפברואר 2026 (IST)תגובה
אז הכוונה היא להוסיף {{תמונה חיצונית}} בסגנון {{רשתות חברתיות}}? זה לא פותר את בעיית התמונה הריקה בתבנית המידע... Shinaimmשיחה 22:31, 12 בפברואר 2026 (IST)תגובה
זה לא אמור לפתור. יש בכוונה קובץ שאומר שאם מישהו רוצה לתרום תמונה חופשית הוא מוזמן. המטרה של קישור לתמונה של האדם, תמונת פורטרט היא כאשר אין לנו תמונה חופשית ואנחנו לא יכולים לעשות שימוש בקובץ בתנאי שימוש הוגן. Geageaשיחה 00:20, 13 בפברואר 2026 (IST)תגובה
למען הסר ספק, אין לי בעיה להעביר את הקישור לפרק קישורים חיצוניים כל עוד הוא יהיה בולט (למשל, יכלול משהו כמו "תמונה חיצונית:" ). יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 09:18, 13 בפברואר 2026 (IST)תגובה
אני לא זוכר, זה היה ממש מזמן. אני אפילו לא בטוח אם זה היה בדף הזה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 09:18, 13 בפברואר 2026 (IST)תגובה

לאחרונה יש אנונימי שמעביר בפריטי ויקינתונים העוסקים בשגרירויות את הקואורדינטיות (P625) לתוך מיקום מטה ארגון (P159). הבעיה היא שתבנית המידע נציגות דיפלומטית לא מצליחה לשאוב את הקואורדינטיות בתצורה הזו, וכך נדפקות מפות רבות המוצבות בערכים (ניתן לראות בקטגוריה:מקומות גאוגרפיים ללא קואורדינטות). האם יש דרך לשאוב את המאפיין בכל זאת? איש עיטיהבה נשיחה 15:38, 12 בפברואר 2026 (IST)תגובה

תודה על תשומת הלב @איש עיטי. ניסיתי להוסיף את המאפיין הנוסף, אבל תבנית {{ויקינתונים}} לא מאפשרת להוסיף יותר ממזהה אחד וערך חיצוני שדורס. @ערן / @Euro know, תוכלו בבקשה להוסיף תמיכה בשאיבת עוד מזהים? כמו שמוסיפים עם "/" בשאיבה בצורה השנייה? או אולי יש לכם רעיון לפיתרון אלגנטי אחר? Shinaimmשיחה 19:08, 12 בפברואר 2026 (IST)תגובה
האם לא היה לנו כבר דיון דומה בשיחת תבנית:ארגון#הוספת קואורדינטות ומפה לתבניות ארגונים. כמו שהסברתי שם בהכללה, חברות וארגונים הם לא ישויות גאוגרפיות במהותן. אפשר לציין את מיקום המטה, אבל אי אפשר להשליך מכך שמיקרוסופט נמצאת ברדמונד (היא נמצאת בעוד הרבה מקומות). זו הכללה, אבל יש מקרים שבהם הארגון ממוקם במקום אחד (או אחד מרכזי באופן מהותי) ואז אולי מתאים לציין קואורדינטות - למשל שגרירויות (או ערכים שעוסקים במפעלים ספציפיים, או במרכז פיתוח מסוים).
באופן ספציפי לגבי ויקינתונים איך נבחין בין המקרים, והאם יש מוסכמה בהקשר זה בוויקינתונים? מבדיקה מהירה ההסבר שלי לעיל מתאים לסיכום היום בd:Property_talk:P625#conflicts with companies, ומוגדר באילוץ על מאפיין קואורדינטות: לא אדם, חברה, ארגון או רשת רכבות. איש עיטי האם יש לך דוגמאות ספציפיות לערכים מסוג זה שבהם יש בעיה, והאם נכון להתייחס לאותם ערכים כ"ארגון"? (שגרירות (Q3917681) היא נציגות דיפלומטית (Q213283) שהיא בעיקר רשות ממשלתית (Q327333) (אך גם, בעדיפות נמוכה, מבנה ציבורי (Q294422)) ערןשיחה 11:14, 13 בפברואר 2026 (IST)תגובה
יש בעיה במרבית הערכים העוסקים בשגרירויות (דוגמאות רנדומאליות: שגרירות ישראל בברלין, שגרירות ארצות הברית במוסקבה, שגרירות מצרים בלונדון) שמכילים מפת מיקום (שבורה), ובצדק: מבנה השגרירות הוא לא רק מיקום של ארגון שיכול לפעול גם ממקומות אחרים, אלא גם המבנה עצמו. בהרבה מהמקרים הערך משלב עיסוק בפאן הדיפלומטי (מי היו השגרירים, מעמד היחסים בין המדינות) לצד הפאן המבני (מתי נבנה המבנה), ולא על חינם הערכים נקראים על שם המיקום הפיזי של השגרירות, בשונה מארגונים שמיקומם בוודאי לא מופיע בשמם. זה דומה לתב:מוסד לימודי – המוסד הוא ארגון ולא המבנה בו הוא שוכן, אך המיקום נחשב חלק מהמוסד, ולא רק מיקום מטה ארגון.
בכל מקרה, האם יש דרך להשתמש בנתון שנמצא כמבחין בתוך נתון אחר? קואורדינטות (P625) מופיע כמבחין ב־מיקום מטה הארגון (P159), אך נראה שהתבנית לא יודעת לשאוב אותו משם. איש עיטיהבה נשיחה 11:35, 13 בפברואר 2026 (IST)תגובה
כשנתקלתי במקרה דומה בעבר, הפתרון שלי היה להוסיף את הקואורדינטות בערך עצמו כדי להימנע מהמפה השבורה (אני לא בטוח שזה הפתרון הנכון; אני לא אוהב לבטל שאיבות. בכל מקרה לא הכרתי את הדיון שערן קישר אליו מפה ואת הדיונים הקודמים שעסקו בנושא). מוזמנים לעיין בדיון (הקצר) הזה, ובעריכה שביצעתי.
כאן מדובר בקולז' דה פראנס, שהוא מוסד אקדמי. כפי שכתבתי בדיון המקושר, במקרה הזה, בפריט הוויקינתונים קולז' דה פראנס (Q202660), עשו משהו קצת שונה מאשר בפריט של שגרירות ישראל בברלין: במיקום מטה הארגון (P159), המבחין מיקום (P276) לא מכיל את הקואורדינטות; הוא מכיל פריט ויקינתונים ייעודי – מקום מושבו של הקולז' דה פראנס (Q125972602), אליו הקואורדינטות הועברו.
המקבילה של זה תהיה ליצור פריטי ויקינתונים בסגנון "בניין שגרירות ישראל בברלין", שיכילו את הקואורדינטות ויקושרו מהפריטים של הארגונים. אבל בכל מקרה, בין אם הקואורדינטות עצמן הן מבחין ובין אם הפריט של המבנה הוא המבחין והקואורדינטות בתוכו, צריך יהיה לכתוב לוגיקה (ביחידה כלשהי) אם רוצים את היכולת לגשת אליהן.
(הערה לגבי הקולז' דה פראנס: כרגע יש קואורדינטות גם בפריט של הקולז' עצמו, אבל זה בגלל שאני הוספתי אותן מחדש, במענה הראשוני לבעייה שהוצגה בדיון ובלי שידעתי בשלב ההוא שהן כבר היו שם והוסרו; ועד היום לא הסירו אותן מחדש). E L Yekutiel - שיחה 22:26, 18 בפברואר 2026 (IST)תגובה

אני מציע ליצור את תבנית המידע תבנית:יחידת מידה על בסיס התבנית האנגלית (Template:Infobox unit).
התבנית תשמש בערכים על יחידות מידה (יש יותר ממאתיים כאלה).
מתייג את בעלי הידע בפיזיקהנדב ס, Tshuva, hagay1000, רמי (ידע בסיסי), eman, Eyalweyalw, משה פרידמן, בנצי, E L Yekutiel, saroad, שלום אורי, GidiD, נטע ישי אפלדאן, avronj, MathKnight בגלל שקטגוריה:יחידות מידה מקוטלגת תחת קטגוריה:פיזיקה.
בברכה,--שלום1234321אפצישיחה • ז' באדר ה'תשפ"ו 12:55, 24 בפברואר 2026 (IST)תגובה

בעד. רמי (Aizenr)שיחה 18:43, 24 בפברואר 2026 (IST)תגובה
בעדד"ר MathKnight (שיחה) 19:04, 24 בפברואר 2026 (IST)תגובה
מתייג את בעלי הידע בתבניותבורה בורה, דוד שי, יגאל, יונה בנדלאק, מקף, Shinaimm, Aizenr, E L Yekutiel, פעמי-עליון בשביל עזרה עם הלואה והשאיבה מויקינתונים--שלום1234321אפצישיחה • ח' באדר ה'תשפ"ו 21:17, 24 בפברואר 2026 (IST)תגובה
שלוש יחידות לואה שמשמשות את התבנית כבר נמצאות אצלנו. דוד שישיחה 21:55, 24 בפברואר 2026 (IST)תגובה
כן, אבל בורה בורה כתב בדף השיחה של יחידה:InfoboxImage לא ליישם אותה בלי דיון פה (למרות שלא מצאתי את הדיון מלפני שמשתמש:עלי יישם אותה בתבנית:משפחת שפות), ולא מצאתי תיעוד בעברית ליחידה:Check for unknown parameters. שלום1234321אפצישיחה • ח' באדר ה'תשפ"ו 14:37, 25 בפברואר 2026 (IST)תגובה
בדקתי יותר לעומק, מתברר שכמעט כל המופעים של יחידה:Check for unknown parameters הם הכללות של תבנית:Sfn.
חוץ מבתבנית הזו היחידה כמעט לא בשימוש, ואני חושד שהיא ממלאת את אחד התפקידים של מערכת בדיקת הפרמטרים.--שלום1234321אפצישיחה • ח' באדר ה'תשפ"ו 15:40, 25 בפברואר 2026 (IST)תגובה
להבנתי, יחידה:Check for unknown parameters היא גרסה חלשה וכמעט עלובה שעושה שבריר ממה שעושה מערכת בדיקת הפרמטרים, ואין בה שום צורך בוויקיפדיה בעברית.
התבנית המקושרת משתמשת ביותר משלושים יחידות שונות בוויקיפדיה באנגלית, ולא צריך ולא רצוי "לגייר" אותה. אם באמת יש בה צורך, יש לייצר תבנית מקומית, אם כי כמובן אפשר ורצוי להסתכל איזה מידע מספקת התבנית באנגלית כדי לעזור לקבוע מה נציג כאן.
לגבי "יותר מ-200 כאלה" - מסופקני. בספירה הזו נכללים למשל כל הערכים בקטגוריה:טיפות, שספק אם אפילו אחד מהם רוצה את התבנית, עשרות ערכים בקטגוריה:יחידות מידה קדומות שספק אם התבנית מתאימה אפילו לאחד מהם, וערכים נוספים כמו קטגוריה:אישים שעל שמם יחידות מידה ועוד ערכים שלא רוצים ולא צריכים את התבנית הזו. אין זה אומר שהיא לא נחוצה, אבל לומר ש-200 ערכים זקוקים לה זו הפרזה, וספק אם יש אפילו מאה כאלה. קיפודנחש 02:37, 27 בפברואר 2026 (IST)תגובה
בעקבות תגובתך ספרתי את הערכים באופן מדוקדק יותר:
קטגוריה:יחידות מידה לאור = 3
קטגוריה:יחידות מידה: אורך = 33
קטגוריה:יחידות מידה: אנרגיה = 9
קטגוריה:יחידות מידה: הספק = 4
קטגוריה:יחידות מידה: זווית = 7
קטגוריה:יחידות מידה: טמפרטורה = 7
קטגוריה:יחידות מידה: כוח = 4
קטגוריה:יחידות מידה: לחץ = 5
קטגוריה:יחידות מידה: מהירות = 6
קטגוריה:יחידות מידה: מסה = 16
קטגוריה:יחידות מידה: נפח = 21
קטגוריה:יחידות מידה: שטח = 5
קטגוריה:יחידות זמן = 10
קטגוריה:יחידות מידה = 13
קטגוריה:מערכת היחידות הבין-לאומית (שלא מופיעים בקטגוריות הקודמות) = 10
סך הכל = 153.
אז אתה צודק, לא 200.
אבל יותר מ100. שלום1234321אפצישיחה • י' באדר ה'תשפ"ו 15:33, 27 בפברואר 2026 (IST)תגובה
בעד דוד55שיחה 06:03, 25 בפברואר 2026 (IST)תגובה
בעד, לאו דווקא ייבוא (לא בדקתי את התבנית האנגלית), אבל בהחלט יש מקום לתבנית ליחידות מידה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:49, 25 בפברואר 2026 (IST)תגובה
אני בעד, @שלום1234321, תוכל לכתוב שדות נדרשים ונכתוב אחת? אולי @OdedBenHaim יוכל. Shinaimmשיחה 19:00, 27 בפברואר 2026 (IST)תגובה
סקירה קצרה של הפרמטרים לפי התבנית האנגלית:
צבע רקע: לא בטוח שנחוץ.
שם, תמונה וכיתוב: כמו ברוב תבניות המידע. אולי להוסיף "שם בשפת המקור".
תקן: לדוגמא "מערכת היחידות הבין-לאומית".
יחידת מידה של: מה מודדים עם יחידת המידה.
סמל, סמל2, סמל3 וסמל4: הסמלים של יחידת המידה.
אין רווח לפני: האם בהמרות יהיה רווח בין הכמות שמומרת לסמל. ברירת המחדל היא שיש. אפשר לרשום "אין רווח לפני = כן" ואז לא יהיה.
נקרא על שם: האדם על שמו נקראה היחידה.
כותרת נוספת, תווית נוספת ומידע נוסף: למקרה שרוצים להוסיף עוד מידע.
קישור המרות: מאפשר להחליף את הכותרת "המרות" במשהו אחר. נועל בשביל קישורים לדפי המרות. לא חושב שנחוץ.
"מספר פרמטרים של המרות": פה הסתבכתי. נראה שהפרמטר המרה מ-X מאפשר להשתמש בתבנית אנגלית בשם תבנית:מחשבון (Template:Calculator). מעבר לזה לא הבנתי, חוץ מזה שבדוגמאות שם משתמשים הרבה בתבנית:Val שלא הבנתי מה היא עושה שLaTeX לא עושה.

כתבתי נכון? שלום1234321אפצישיחה • ט"ו באדר ה'תשפ"ו 22:52, 3 במרץ 2026 (IST)תגובה
מתייג מחדש את בעלי הידע בתבניותבורה בורה, דוד שי, יגאל, יונה בנדלאק, מקף, Shinaimm, Aizenr, E L Yekutiel, פעמי-עליון--שלום1234321אפצישיחה • כ"א באדר ה'תשפ"ו 11:27, 10 במרץ 2026 (IST)תגובה
@שלום1234321, יש פה כל מיני שדות כלליים שלא בהכרח צריך. אני מצטער, זמין פחות בגלל שאין מסגרות לילדים. הייתי משנה קצת את השמות. אנסה ליצור דוגמה בהקדם. Shinaimmשיחה 12:24, 10 במרץ 2026 (IST)תגובה

מצב טיפול: בטיפול
מטפל: יגאל

האם יש לנו תוכנית/אפשרות להפעלת הערות משנה? האם לכתוב לשם כך תבנית חדשה או הרחבה של תבנית:הערה (אני בעד האחרונה)? Shannenשיחה 21:37, 8 במרץ 2026 (IST)תגובה

בעלי הידע בתבניותבורה בורה, דוד שי, יגאל, יונה בנדלאק, מקף, Shinaimm, Aizenr, E L Yekutiel, פעמי-עליון מישהו מכיר? Shinaimmשיחה 14:30, 13 במרץ 2026 (IST)תגובה
זהו פתרון נאה מאוד, כדאי להוסיף אותו לתבנית:הערה. IKhitron, אתה מוזמן לעשות זאת.
בינתיים יש לנו פתרונות אחרים שיובאו מוויקיפדיה האנגלית, תבנית:Sfn והדומות לה. דוד שישיחה 16:15, 13 במרץ 2026 (IST)תגובה
היי. כמו שכבר כתבתי, לאחר שהפתרון הזה נבנה, הוא השתנה משמעותית, לצערי הרב. כתבתי כבר את כל הקוד עבור הגרסה הקודמת בבטא קלאסטר, אבל אני לא יודע איך לכתוב קוד לגרסה הנוכחית, ואם בכלל זה אפשרי. העניין הוא שהגרסה הקודמת לא התאימה לעורך החזותי בדיוק כמו שהערות בעברית לא מתאימות לעורך החזותי, @Shinaimm ו@דוד שי. והפתרון שהם מצאו זה להוריד את התמיכה בשימוש מחדש בהערות באמצעות הפרמטר שם (או name). כלומר, כדי להשתמש באותה הערה פעמיים צריך לכתוב את כל הקוד ויקי מהתחלה פעמיים. הרבה מאוד אנשים היו נגד, אני כתבתי להם שלא מתקנים באג גדול באמצעות יצירת באג ענק, אבל זה לא עזר. כך שאני ממש לא בטוח מה צריך לעשות. אני אנסה להתאים את התבנית הערה למבנה החדש לכשיגיע, כמובן, אבל לא בטוח שזה יצליח. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:33, 16 במרץ 2026 (IST)תגובה
נראה לי שהתכוונת לתייג את @Shannen :) אני לא צד בסיפור הפעם. Shinaimmשיחה 11:30, 17 במרץ 2026 (IST)תגובה
לא רק. לא שמתי לב שאלו שני ניקים דומים ולא אחד, אחרת הייתי מתייג את שניכם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:49, 17 במרץ 2026 (IST)תגובה

אנדרה אגאסי ושטפי גראף נישאו כפי הנראה בשנת 2001, והם נשואים עד היום. אבל בתבנית בערך עליה שאובים התאריכים 1999–2001, ובערך עליו התאריכים 2001–2006. ניגשתי לויקינתונים של שניהם ולא מצאתי את הפרטים השגויים. אבל נראה לי שיש קשר לתקופת הפעילות: 1999 היא שנת סיום פעילותה ו-2006 היא שנת סיום פעילותו. עדות אפשרית לכך היא הכפילות של שנת "2006" בשדה "תקופת הפעילות" בתבנית של אגאסי. האם זה קורה כי בויקינתונים שלו שנת 2006 מופיעה גם בסיום הקריירה כטניסאי וגם ב"סיום פעילות"?? Liadmaloneשיחה 12:06, 14 במרץ 2026 (IST)תגובה

@Euro know, @ערן, תוכלו בבקשה להסתכל ביחידה? נראה השאיבה עצמה לא תקינה, יש גם סימן כפול של עיפרון וסוגריים... אולי זה קשור לזה שיש יותר מבן זוג אחד? Shinaimmשיחה 22:47, 14 במרץ 2026 (IST)תגובה

המצב היום לגבי תבניות של מועצות אזוריות במחוז יהודה ושומרון הוא שהיישובים מוצגים על גבי רקע לבן ללא תחום שיפוט ברור. אני מציע לשנות את תבנית:מפה דינמית/מועצה אזורית ערבות הירדן תבנית:מפה דינמית/מועצה אזורית מטה בנימין תבנית:מפה דינמית/מועצה אזורית שומרון תבנית:מפה דינמית/מועצה אזורית הר חברון תבנית:מפה דינמית/מועצה אזורית גוש עציון תבנית:מפה דינמית/מועצה אזורית מגילות ים המלח כך שגם אם הגבולות האבסולוטיים בין המועצות אינם ברורים, יהיה בהיר באזור המועצה היכן השטחים שבהם תחום השיפוט שלה אינו חל. מצאתי את היחס: https://osm.org/go/xtMR1j7?layers=C&relation=1703814 כמתאים. היחס מופיע בויקינתונים: Q219060. השימוש הוא בשכבה זו כgeoshape. להלן דוגמה ממועצה אזורית שומרון:

בעלי הידע בתבניותבורה בורה, דוד שי, יגאל, יונה בנדלאק, מקף, Shinaimm, Aizenr, E L Yekutiel, פעמי-עליון, מישהו יודע מה לעשות עם זה? Shinaimmשיחה 06:19, 9 באפריל 2026 (IDT)תגובה

אני מבקש להרחיב תבנית:תחרות כדורסל תוך הוספת שדות שקיימות בתבנית אחות "תחרות כדורגל" - "ארגון מפעיל" (תוך שאיבה מוויקינתונים) ו"מספר צופים" (תוך הסדרת חישוב ממוצע למשחק בעלי הידע בכדורסלTomer T, Gili GanL, דור מאיר, אלבוס, OHALON, PurpleBuffalo, מה דעתכם? דוד55שיחה 08:22, 21 במרץ 2026 (IST)תגובה

בעד. תאו הארגמן - שיחה 12:48, 21 במרץ 2026 (IST)תגובה
הוספתי "ארגון מפעיל" דוד55שיחה 18:23, 7 באפריל 2026 (IDT)תגובה
@דוד55, האם הנושא סגור? לא הבנתי את כוונתך בהסדרת חישוב ממוצע צופים למשחק Shinaimmשיחה 20:15, 11 באפריל 2026 (IDT)תגובה
הנושא לא טופל עד הסוף. ביקשתי גם להוסיף נתון של מספר צופים וחישוב של ממוצע צופים לשמחק כפי שנעשה בתבנית "תחרות כדורסל". דוד55שיחה 06:05, 12 באפריל 2026 (IDT)תגובה

בעקבות הפעילות המבורכת של @Nettadi והבוט המעולה שיצר @החבלן, אני מציע שינויים בקשר לתבנית {{הפרת זכויות יוצרים}}:
א. להוסיף אופציה לקישור לאחוז ההתאמה עם קישור לכלי.
ב. להוסיף אפשרות לתגובה בשיחת המשתמש של מי שביצע את הפרת זכויות היוצרים על מנת שיוכל לתקן או להסיר את ההפרה. כיום משתמש Nettadi עושה את זה לפעמים באופן ידני.
ג. כדאי לדעתי שהבוט יוסיף את תוצאות הבדיקה בדף השיחה של כל ערך שהוא בדק. גם כאלה שהבדיקה העלתה שאין הפרה. אני רוצה רק להסביר למה הבוט חשוב. אם עלה ערך חדש שהועתק מאתר כלשהו ברשת אזיי בדיקה בזמן אמת תאשש זאת. לאחר חלוף הזמן קשה יהיה לדעת מי העתיק ממי. לכן יש חשיבות גם לבדיקה תקינה. אם מתגלה מאוחר יותר שיש התאמה עם טקסט ברשת ברור שמדובר בהעתקה מוויקיפדיה.
Geageaשיחה 10:54, 26 במרץ 2026 (IST)תגובה

לגבי א', אני בעד.
לגבי ג' זה אפשרי אבל נראה לי שלא נצרך:
1. יש לבוט דפי לוג עם כל הדפים שהוא אי פעם בדק.
2. אפשר ב-copyvios לבדוק גם גרסה ספציפית של הדף. החבלןשיחה 13:40, 26 במרץ 2026 (IST)תגובה
ההצעה שלי לגבי ב' זה לעשות אוטומציה של כל הנושא כולל הודעה בדף השיחה. Geageaשיחה 15:12, 26 במרץ 2026 (IST)תגובה
בעד אוטומציה Shinaimmשיחה 23:38, 26 במרץ 2026 (IST)תגובה

מציע להוסיף פרמטר קפטן לתבניות קבוצות ספורט בענפים השונים (קבוצת כדורגל, קבוצת כדורסל וכו'). קפטן קבוצת ספורט הוא בעל תפקיד משמעותי בה. הפרמטר קיים בתבניות בויקיפדיה בשפות אחרות, וקיים גם בתבניות של נבחרות לאומיות בויקיפדיה העברית. Tdunskyדברו אליהמשחק הכי cool בעולם - עכשיו בערך מומלץ! 14:52, 5 באפריל 2026 (IDT)תגובה

מתייג את בעלי הידע בספורטBAswim, Arieleisenhammer, Little Savage, Yonifd, מר בונד 007 . Tdunskyדברו אליהמשחק הכי cool בעולם - עכשיו בערך מומלץ! 17:25, 5 באפריל 2026 (IDT)תגובה
אני בעד, כל עוד הפרמטר מופיע בוויקינתונים. Arieleisenhammerשיחה 17:59, 5 באפריל 2026 (IDT)תגובה
נגד. אני לא חושב שמדובר במידע חשוב ברמה שתצדיק את הופעת הנתון בראש הערך. דגמתי גם כמה ערכים בוויקיפדיות גדולות והתקשיתי למצוא את הפרמטר הזה והאמת שאני לא מופתע. קפטן של נבחרת נתפס כתפקיד ממלכתי. זהו תואר שמוצמד לשם של השחקן לכל החיים ("קפטן נבחרת ברזיל לשעבר"). במועדונים לעומת זאת התואר הזה נזיל יותר, ויש תחלופה רבה יותר. כמו כן, בשל כמות המשחקים הרבה של המועדונים, גם הקפטנים המשניים עונדים את סרט הקפטן לא מעט, אז אני צופה שמשתמשים יציינו יותר משם אחד מה שיסרבל את התבנית.
עדיף שהתבנית תתמקד בפרמטרים יציבים יותר, ולא כאלה שיהיה צורך לעדכן אותם לעתים קרובות יותר. יש לא מעט ערכים עם פרמטר "מאמן" שלא עודכן שנים רבות, אז ודאי שהמצב יהיה דומה עבור קפטנים. אני צופה שהקפטנים של הקבוצות הפופולריות יעודכנו לעתים קרובות, ועם הזמן ערכים על קבוצות משניות יותר יפסיקו להתעדכן (קפטן של קבוצה מליגה שלישית באנגליה למשל). על ויקינתונים לא הייתי בונה מניסיון. אני סבור שיש להשאיר את המצב על כנו ולציין את הקפטנים רק במסגרת פסקת הסגל. עמרישיחה 00:17, 6 באפריל 2026 (IDT)תגובה
נגד בגלל בעייתיות בתחזוקת מידע. דוד55שיחה 06:06, 6 באפריל 2026 (IDT)תגובה
המידע לא קיים בויקינתונים. אני גם לא יודע עד כמה זה נתון חשוב לתבנית הצד. זה יכול להופיע בערך על השחקן (שימש קפטן בקבוצה בשנים 2020-2025), אבל לא נראה לי שצריך יותר מזה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:04, 6 באפריל 2026 (IDT)תגובה

מצ"ב קישור לתבנית. יודוקוליסהמכולתאריק ושלום המלכים! 18:22, 5 באפריל 2026 (IDT)תגובה

יש הבדל בין 4 השמות למעלה (פרמטר |למעלה) לבין שני השמות מתחת (פרמטר |למעלה לא מודגש)? אם כן, אולי כדאי שזה יוסבר (לתת תווית, חברים מקוריים וחברים חדשים/מתחלפים). אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:09, 6 באפריל 2026 (IDT)תגובה
@יונה בנדלאק למעלה חברי הלהקה בהווה ולמטה בעבר. זה ככה בעוד תבניות על להקות. יודוקוליסהמכולתאריק ושלום המלכים! 14:57, 7 באפריל 2026 (IDT)תגובה
בעלי הידע במוזיקהקפקא, PurpleBuffalo, Lostam, Little Savage, TalyaNe, ארז האורז, עומר20, פיטר פן, ס.ג'יבלי, אגנוסטיקן, Eran D, לידך בלעדייך , לידיעתכם Shinaimmשיחה 06:17, 9 באפריל 2026 (IDT)תגובה
נראה טוב, רק כדאי להוסיף כותרת עבור השורה של חברי הלהקה לשעבר. ארז האורזשיחה 🎗 07:11, 9 באפריל 2026 (IDT)תגובה

בתבנית:אישיות רבנית מישהו (לא אני) הוסיף פרמטר בשם "דרגה בצה"ל" ששואב מויקינתונים, אבל לא הוסיף את קוד המעטפת של בדיקת פרמטרים ותיעוד, דבר שגורם לשגיאת אזהרה בתבנית. בעלי הידע בתבניותבורה בורה, דוד שי, יגאל, יונה בנדלאק, מקף, Shinaimm, Aizenr, E L Yekutiel, פעמי-עליון, האם תוכלו לתקן זאת? – ד"ר MathKnight (שיחה) 16:20, 10 באפריל 2026 (IDT)תגובה

מדוע "דרגה בצה"ל" דווקא לאישיות רבנית? או שנותנים דרגה בצה"ל בכל ערכי האישים, כולל מתמטיקאים, היסטוריונים, כדורגלנים וזמרים, או שנותנים אותה רק בתבניות של אנשי ביטחון. דוד שישיחה 19:14, 10 באפריל 2026 (IDT)תגובה
לא אני הוספתי את הפרמטר הזה, אבל מאחר שהוסף - יש לתקן אותו כך שיופיע כמו שצריך ולא יגרום לשגיאות. – ד"ר MathKnight (שיחה) 19:16, 10 באפריל 2026 (IDT)תגובה
אני מסכים עם דוד שי. צריך להסיר את השדה לדעתי. אני איישן אותו ונראה כמה מופעים קיימים. @חזרתי,לידיעתך.דוגמה לשימוש ללא תבנית אישיות רבנית עבור מקרים כאלו אפשר לראות אצל הרב גורן. Shinaimmשיחה 21:05, 10 באפריל 2026 (IDT)תגובה
אני לא רואה כלל שגיאות בקטגוריה:שגיאות פרמטריות בתבנית אישיות רבנית, אם כך, טופל לדעתי. אפשר לפתוח דיון אחר על הוספה של שדה "דרגה" ליחידה אישיות, אבל אני לא בטוח שכדאי. Shinaimmשיחה 21:25, 10 באפריל 2026 (IDT)תגובה

אני מציע להרחיב את תבנית:ארוחות. למעשה כבר הרחבתי אותה ורק אז ראיתי שיש צורך בדיון. בעלי הידע בקולינריהLaliv g, Darsheni, עמית אבידן , בעלי הידע בתבניותבורה בורה, דוד שי, יגאל, יונה בנדלאק, מקף, Shinaimm, Aizenr, E L Yekutiel, פעמי-עליון, מה דעתכם?

--Rhone639שיחה 13:07, 11 באפריל 2026 (IDT)תגובה

בשום פנים ואופן לא. ההרחבה המוצעת היא הכי POV שיכולה להיות. כל כך מוטת יהדות, כל כך מוטת מערב אירופה. מנוגד לחלוטין לעקרונות הבסיסיים של ויקיפדיה. עמית - שיחה 13:14, 11 באפריל 2026 (IDT)תגובה
עמית צודק. אוסיף גם שהתבנית המוצעת היא לולאת נושא. פעמי-עליוןשיחה 17:39, 11 באפריל 2026 (IDT)תגובה
אפשר ליצור ממנה את תבנית:סעודות ביהדות. דוד שישיחה 19:06, 11 באפריל 2026 (IDT)תגובה
בהחלט. לך על זה עמית - שיחה 19:18, 11 באפריל 2026 (IDT)תגובה
@עמית אבידן, @דוד שי, @Rhone639, @פעמי-עליון, הדיון הסתיים. מישהו מתכוון לבצע פעולה כלשהי? אם לא אז אארכב לדף השיחה. Shinaimmשיחה 08:55, 25 באפריל 2026 (IDT)תגובה

למה אין בתבנית:עיר את הפרמטר "סמל יישוב" (עבור יישובים בישראל)? זה נראה כמין מספר תעודת זהות של היישוב. האם יש בעיה עקרונית להוסיף את הפרמטר? כרגע לא ראיתי שהיה דיון בזה אי פעם, אז תהיתי אם יש פה משהו שפספסתי או שסתם אף אחד לא ראה בזה צורך. Yishaybgשיחה 13:17, 12 באפריל 2026 (IDT)תגובה

@Yishaybg, יש לך דוגמה לערך כזה? לדעתי כל היישובים בישראל לא משתמשים בתבנית עיר אלא בתב:בוט יישובים, למשל בחיפה. ואז הבוט מעדכן נתונים לבד. Shinaimmשיחה 06:02, 13 באפריל 2026 (IDT)תגובה
צודק. השאלה יותר מתאימה לגבי התבנית תבנית:יישוב בישראל/1 (גם בה וגם בתבנית:עיר אין שדה בשם "סמל יישוב"). יישובים חדשים, כמו חומש (יישוב), משתמשים בתבנית:עיר, אבל זה כנראה פתרון זמני שם. Yishaybgשיחה 18:48, 13 באפריל 2026 (IDT)תגובה
אני לא מכיר צורך אנושי בסמל יישוב, מעולם לא שמעתי אדם שואל איך מגיעים מ-6400 ל-3000. דוד שישיחה 10:46, 25 באפריל 2026 (IDT)תגובה

שלום, בעקבות דיון שבוצע כאן וכעת שוכן בשתב:בבלי#הוספת אפשרות בפרמטר "ללא" בתבנית:בבלי, ביצעתי שינוי בתבנית על מנת לאפשר טווח דפים. ניתן לראות שהביצוע עובד בדף התיעוד של התבנית, למעט שגיאת לואה שקופצת.

אפשרויות הטווח דורשות שני פרמטרים (למשל ב, א - ד, א). לצורך כך ישנו צורך בהרחבה של יחידה:ספרי קודש על מנת לאפשר טווח גם בפרמטר הראשון ולא השני. כרגע היחידה תומכת רק בטווח של הפרמטר האחרון (נקרא par, par1) וכאן נדרשת תמיכה גם בפרמטר שלפניו (chapter). הוספתי את התמיכה בדף היחידה ומיד ביצעתי ביטול כדי לפתוח כאן דיון. אשמח לשמוע את דעותיכם. שלום אורישיחה • כ"ה בניסן ה'תשפ"ו • 15:16, 12 באפריל 2026 (IDT)תגובה

אוקיי הצלחתי לפתור את השגיאה גם בלי הוספת הטווח, אבל עדיין זה נדרש לצורך בדיקת הפרמטרים. שלום אורישיחה • כ"ה בניסן ה'תשפ"ו • 15:22, 12 באפריל 2026 (IDT)תגובה
המחשתי בדף התיעוד שגיאת לואה נוספת הנובעת מהחסרון ביחידה. שלום אורישיחה • כ"ו בניסן ה'תשפ"ו • 12:18, 13 באפריל 2026 (IDT)תגובה
בוצע בוצע בהיעדר התנגדות, ולאחר בדיקת השגיאות בדף הטיוטה שלי. שלום אורישיחה • ב' באייר ה'תשפ"ו • 12:09, 19 באפריל 2026 (IDT)תגובה

הועבר מהדף שתב:ברוך בואך
התבנית כפי שהיא היום נראית לי לא מספיק מסבירת פנים לחדשים, לא מבחינת הנראות ולא מבחינת התוכן. תחשבו על אתר מסחרי שרוצה לגרום לחדשים להרגיש רצויים, ותראו כמה המרחק גדול.

מבחינת צורה - היא לא מזמינה. ראו למשל את דף המשתמש של @מקף שהוא שונה ב-180 מעלות.

מבחינת התוכן - המשפט היחיד שמופיע שם "כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך..." לא מאוד מגייס אנשים. אני מציעה להתחיל ב-"אנו בויקיפדיה מעריכים את הרצון הטוב והרצינות שהביאו לכאן אנשים כמוך, שרוצים לתרום. יחד עם זאת מדובר במיזם גדול ומסובך, שלא תמיד פשוט לערוך בו ולא פשוט לדעת את הכללים. כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:"

אשמח לשמוע התייחסויות הן למושא הצורה והן לנושא התוכן.

מתייגת כאן את משתתפי השיחות הקודמות ואת צוות החשיבה של המיזם לשיפור האקלים בנושא עורכים חדשים: @מקף, @Mod, @Mbkv717, @יוניון ג'ק, @HaShumai, @SigTif, @אנדרסן, @שוקו מוקה, @רונאלדיניו המלך, @Lilijuros, @avisadehh, @Crocodile2020, @Asaf M, @Amram Efrat, @יודוקוליס.

בברכה Kulli Almaשיחה 20:10, 5 באפריל 2026 (IDT)תגובה

בעד ההצעה. יודוקוליסהמכולתאריק ושלום המלכים! 20:13, 5 באפריל 2026 (IDT)תגובה
באופן עקרוני נראה לי שזה דיון שמקומו בדף ויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים. Kulli Alma, בעניין העיצוב - כל עוד אין הצעה קונקרטית לעיצוב חלופי בתבנית הספציפית, איני יכול להתייחס ברצינות מלבד האמירה שאיני חש בעייתיות בעיצוב הנוכחי ואני חושב שהוא נאה, פשוט ולא צעקני. בעניין התוכן, אני חושב שאפשרי ללכת בכיוון שלך עם התיקון הלשוני הקל "אנו בוויקיפדיה מעריכים את הרצון הטוב והרצינות שהביאו לכאן אנשים כמוך, שרוצים לתרום.". Mbkv717שיחה • י"ח בניסן ה'תשפ"ו • 21:03, 5 באפריל 2026 (IDT)תגובה
גם אני בעד ההצעה לשינוי הנוסח המוצע. לדעתי צריך גם לטפל באפשרות הדיאלוג עם העורכים החדשים. בשעתם הראשונה בעולם הויקיפדי איננו יכולים לדבר איתם במונחים שברורים לנו כגון "דף שיחה", "מרחב הערכים" או "מרחב הטיוטה" וכד'. עורכים חדשים שרק דפקו בדלת שלנו לא מבינים מה רוצים מהם במונחים האלה ואיפה נתן למצוא אותם. מצד שני, במצב הנוכחי אין לנו כלים המאפשרים שיח "בשפה פשוטה" המובנת לכל עורך חדש. על כן אני מציע לערוך שינוי בתבנית "ברוך הבא" שתאפשר למתדפקים על דלתנו לפנות אלינו במייל בהקשה על "כפתור" בתבנית. כלומר במקום להפנות אותם לדף השיחה של החונך, לפתוח להם אפשרות ישירה לכתוב מייל לחונך בו יוכלו העורכים החדשים להביע את עצמם בשפתם החופשית ויקבלו מענה ראשוני למייל שלהם כפי שהם רגילים לפתח את קשריהם מחוץ לויקיפדיה. ‏ - - Crocodile2020‏ • שיחה 23:49, 5 באפריל 2026 (IDT)תגובה
אם פונים במייל, אחרים לא יכולים לעזור במקרה שהחונך כרגע עסוק. כמוכן, מה הסיכוי שמשתמשת חדשה נעזרת בחונכת מהחממה? עד כמה אנחנו צריכים לשנות את התבנית בשביל זה? Tzafrirשיחה 14:57, 6 באפריל 2026 (IDT)תגובה
בעד הנוסח המוצע וכנראה שאכן כדאי להכין טיוטה לתבנית חדשה, לדון ואז להחליף אם תהייה הסכמה. תגובה ל@עמית אבידן, אולי אני לא מדגם מייצג אבל עבורי התבנית הייתה טובה וסיפקה נקודת התחלה מועילה. אני גם נעזרתי לא מעט בחונך שויקיפדיה הקצתה לי (תודה מכל ה, @Xnet1234), וזו חלק מהסיבה שאני כיום מתנדבת בחניכה של חדשים באותה מסגרת. הגעתי לשאול אותו את השאלה הראשונה ישירות מהממשק המאד פשוט ומזמין שמצוי ב"דף הבית" שנפתח אוטומטית לעורכים חדשים, זה עם הכרטיסיות לעריכות קלות. יש שם משמאל מקום ברור לשאול את החונך, יותר פשטו מאימייל. השאלה נרשמת ישירות בדף השיחה של החונך, ויש שם גם כפתור כדי למצוא את השאלות. הכפתור הזה ("השאלות האחרונות שלך") יכול להשתפר אם נמצא ניסוח שאומר ששם גם ניתן למצוא תשובות . לגבי העיצוב, לי אין בעייה עם העיצוב הנוכחי אבל אני מסכימה שתמיד ניתן לשפר, ואני מסכימה שהדף של מקף מאד משחקי ומזמין. אולי מישהו יעצב הצעה ונמשיך משם? תודה, Pixie.caשיחה 06:22, 7 באפריל 2026 (IDT)תגובה
Kulli Alma, מכיוון שמדובר בשינוי כולל ולא חלק קטן מהתבנית, הדרך הנהוגה היא יצירה מחודשת של התבנית עם העיצוב החדש כטיוטה, ואז דיון עליה הכולל שינויים ועריכות אשר יביאו את הטיוטה למצב טוב ואז דיון האם להחליף את התבנית. כרגע הצעתך כללית מידי וקשה לדון על שינוי שכזה, אך בכללי אין לי התנגדות לשינוי כולל שלה. Mod - שיחה 13:38, 6 באפריל 2026 (IDT)תגובה
הבעיה עם התבנית אינה שהיא לא מסבירת פנים, אלא שמעטים (אם בכלל) טורחים לקרוא מה שכתוב בה. הוספת מלל וניסוחים מלטפים לא תגרום ליותר עורכים חדשים לקרוא את התבנית, נהפוך הוא - היא רק תקטין את הסיכויים שמישהו יקרא. משל למה הדבר דומה? לנאומים הטרחניים שנישאים באירועים שונים, לשלטי האזהרה ממגפת הקורונה שעדיין איתנו (לא כל שכן שלטי התמיכה בחטופים) ושאר השלטים והטקסטים המיותרים שאנחנו הישראלים התרגלנו להתעלם מהם על כל צעד ושעל. לדעתי אם אפשר עוד יותר לקצר את התבנית הנוכחית זה עדיף. כמו שאמר סרן שמגר: לעסק, ג'ינג'י, לעסק! עמית - שיחה 14:20, 6 באפריל 2026 (IDT)תגובה
התבנית די תמצית. אם כבר הוזכר הדף של מקף: הוא תופס לא מעט מקום אנכי. אותי אישית הבהובים מעצבנים ואני אשתדל להתרחק מהם. Tzafrirשיחה 14:54, 6 באפריל 2026 (IDT)תגובה
בעד הצעה מצוינת! אין ספק שהיא תגרום ליותר עורכים ועורכות להתאקלם כאן ביתר קלות. Asaf M - שיחה - הצטרפו למיזם האבולוציה 07:58, 7 באפריל 2026 (IDT)תגובה
עוד נקודה: בדקתי כמדגם אקראי של משתמשים ותיקים את חמשת המשתמשים הראשונים שתויגו בהודעה למעלה. לשניים מהם התבנית הופיעה בראש דף השיחה. שלושה אחרים ערכו את דף השיחה. התבנית הזו נוטה להישאר בראש דף השיחה של משתמשים, לא רק משתמשים חדשים. אני מנחש שאם יישאר שם מלל שפונה לחדשים, הוא יהפוך די מהר לקלישאתי ומעצבן. מה בדיוק התפקיד של התבנית הזו? Tzafrirשיחה 12:41, 7 באפריל 2026 (IDT)תגובה
@Tzafrir כל דבר "נוטה להישאר" בדף השיחה, ובכל דף אלא אם עורכים אותו, לא? מטרת התבנית היא להראות לעורך חדש שהוא לא עורך בוואקום, שיש לו למי לפנות, ושיש לו איך ללמוד מסרטונים, חממה, חונך, וכו. Kulli Almaשיחה 12:36, 8 באפריל 2026 (IDT)תגובה
@עמית אבידן ו@Tzafrir, אתם נמצאים בצד ה"רזה" של הרצף שיתרחק מתבנית עמוסה מידי. אני נמצאת בצד השני של הרצף, שאומר שדווקא התבנית ה"רזה" היא שמרחיקה עורכים חדשים. כנראה שאין אמת אחת, ומה שאני מציעה זה למצוא איזה אמצע ולא להיות באחד מהצדדים הקיצוניים כפי שלטעמי זה עכשיו. Kulli Almaשיחה 12:50, 8 באפריל 2026 (IDT)תגובה
זה לא נראה לי נימוק מועיל. כי אז יצוץ המשתמש (הפיקטיבי, כמובן) כולי_מסכא ויטען שצריכים תבנית בגובה מסך שלם. ברור שעצם זה שיש מי שטוען כך אומר שצריכים למצוא משהו באמצע. השאלה היא מה באמת מועיל. על מה בדיוק את מסתמכת כשאת כותבת שהתבנית הזו מרחיקה עורכים חדשים? איך בדיוק אנחנו יודעים? Tzafrirשיחה 11:35, 9 באפריל 2026 (IDT)תגובה
אני חונכת חדשים כבר למעלה משנתיים, ונתקלתי בכל הסוגים. יש בהחלט פלח משמעותי שהתבנית לא טובה לו. Kulli Almaשיחה 12:13, 9 באפריל 2026 (IDT)תגובה
זאת כמובן תשובה ל@Tzafrir Kulli Almaשיחה 12:14, 9 באפריל 2026 (IDT)תגובה
@Mod ו-@Pixie.ca, אני מסכימה אתכם. היות ואני לא בקיאה בעיצוב בויקי, אולי תוכלו להפנות אותי למישהו שכן בקיא ויוכל לעבוד על זה? Kulli Almaשיחה 12:55, 8 באפריל 2026 (IDT)תגובה
אין לי התנגדות לשינוי העיצוב. יוניון ג'קשיחה 18:21, 8 באפריל 2026 (IDT)תגובה
בעד הנוסח החדש ובעד עיצוב אחר , רק לא קינטי וקופצני אלא נייח Mertaroשיחה 15:27, 9 באפריל 2026 (IDT)תגובה
תמצית:אני בעד! הכיוון מעולה, אהבתי את הגישה הגרפית בדף של מקף. עם זאת, רצוי לפשט אותו למשתמשים מתחילים.

פירוט: אני חושב על תבנית עם כמה אלמנטים גרפיים שיהיו ידידותיים, ולא יסבכו משתמשים חדשים. הקישורים הגרפיים אמורים לסקרן, ואם התבנית "תחייך" לחדשים-דיינו. נתברך בכל משתמש חדש שנצליח לשמר בדרך זו. לפני כשנתיים בלבד הייתי משתמש חדש לגמרי, ומאוד שמחתי על ברכת "ברוך הבא" ששלחה אלי מי שהנחתה אז את הקורס. מובן שכלל לא ידעתי שדובר בתבנית ויקיפדית, ולכן זה צריך להיות כמה שיותר אישי. אולי אפשר להתייעץ עם מקף עצמו ולהעזר בו? @מקף הייתי שמח לקרוא מה דעתך, ואם תהיה מוכן לתרום מנסיונך. Avisadehhשיחה 07:50, 11 באפריל 2026 (IDT).תגובה

הנוסח האישי הוא רעיון טוב. חוץ מזה אני זוכרת שויקימדיה מעסיקה מעצב גרפי. אולי גם אפשר לבדוק איתם אם ניתן להעזר בו Mertaroשיחה 10:35, 11 באפריל 2026 (IDT)תגובה
@Mertaro, אני אפרסם שאלה בדף תבניות, כפי שהציע Mod. Kulli Almaשיחה 17:09, 12 באפריל 2026 (IDT)תגובה

סוף העברה
Shinaimmשיחה 11:42, 15 באפריל 2026 (IDT)תגובה

בדף השיחה של תבנית "ברוך בואך" מתנהל דיון על הפיכתה למסבירת פנים יותר עבור עורכים חדשים. הדיון מחולק להיבט התוכן ולהיבט הוויזואלי. כחלק מהמהלך, הצעתי לבצע "מתיחת פנים" עיצובית לתבנית, והופניתי לדף הזה. אשמח אם תוכלו, כעורכים המנוסים בעיצוב תבניות, להציע דרכים לשיפור המראה הוויזואלי שלה. Kulli Almaשיחה 18:24, 14 באפריל 2026 (IDT)תגובה

אחדד את בקשתי - תבנית "ברוך בואך" היא תבנית יוצאת דופן בחשיבותה בויקיפדיה. שלא כמו כל שאר התבניות, זוהי התבנית שעורכים חדשים רואים מיד בכניסתם לויקיפדיה וזה הרושם הראשוני שלהם מהמיזם. אנחנו בצוות בתמיכה בעורכים חדשים שיש צורך להפוך אותה ליותר מושכת/ ידידותית ופחות "משרדית/ קורקטית". האם יש כאן עורך שמתחבר לעניין ויכול לעשות מתיחת פנים עיצובית לתבנית? או לעצב הצעה לתבנית חדשה? כמובן שזו תהיה הצעה בלבד והקהילה תצטרך לאשר אותה. Kulli Almaשיחה 16:52, 15 באפריל 2026 (IDT)תגובה
אני מסכים עם @Mod, צריך להתחיל להציע הצעות נוסחים ועיצובים ואז אפשר לדון בהם. Shinaimmשיחה 22:32, 15 באפריל 2026 (IDT)תגובה

כמעט כל השדות שקיימות בתבנית:תבנית מידע בוויקי אנגלית (en:Template:Infobox) לא קיימות בתבנית:תבנית מידע, מה שלא מאפשר שאיבה אוטומטית מוויקי נתונים. לדוגמא, בחזרה הביתה לרייך והערך המקביל אליו. IdanSTשיחה 13:17, 17 באפריל 2026 (IDT)תגובה

@IdanST, תוכל לעשות רשימה של השדות החסרים והמזהים הרלוונטיים? בדוגמה הנ"ל לא מוצבת כלל תבנית מידע. Shinaimmשיחה 08:21, 19 באפריל 2026 (IDT)תגובה
אגב בויקי האנגלית נדמה לי שבכלל לא שואבים מוויקינתונים. Shinaimmשיחה 08:22, 19 באפריל 2026 (IDT)תגובה
ניתן לראות כאן את כל השדות. למען האמת, לא זיהיתי אף שדה בתבנית בוויקיפדיה עברית.
בקשר לוויקיפדיה אנגלית, הם אף פעם לא שואבים אוטומטית (הוויקיפדיה היחידה מהגדולות שעושה ככה), אבל כמעט כל מה שנמצא בערך לרוב נמצא בוויקינתונים. IdanSTשיחה 15:45, 19 באפריל 2026 (IDT)תגובה
האם קראת את השורה הראשונה בתבנית:תבנית מידע/תיעוד? אני לא חושב שגם השימוש בוויקיאנגלית נכון ואני ממש נגד לייבא את השגיאה הזו אלינו. ובלי קשר להתנגדות שלי, אם היית קורא את התיעוד עם הדוגמאות, כנראה שהיית מצליח לזהות את השדות הרלוונטיים לדוגמה שלך.
האמירה שקשורה לוויקינתחונים לא רלוונטית למקרה הזה כי, כאמור, בויקיפדיה האנגלית אין שאיבה אז זו לא אמורה להיות בעיה. באופן כללי נראה לי שאתה מערבב בין מושגים כך שחלק מהדברים שאתה כותב וחלק מההפניות לא ממש קשורות למה שאתה כותב וזה כנראה גם בלבל את shinaimm.
אני מניח ש"שאיבה מויקינתונים" הכוונה שכלי התרגום ידע להסב את התבנית מויקיפדיה האנגלית למקבילה העברית. כשכתבת "ניתן לראות את כל השדות" כנראה השתכוונת שניתן לראות את השפות, כי בדף שקישרת אין שום שדות רלוונטיות לתבנית עצמה.
אם אתה צריך עזרה בזיהוי השדות אתה מוזמן להתסכל על העיתוד שקישרתי למעלה הוא די ברור וגם התרגום מאנגלית הוא די ישיר וברור: header=כותרת, label=תווית, data=מידע, subheader=תת-כותרת.
בקיצור לא נראה לי שיש צורך בשינוי כלשהו. אבל אם אתה סבור שכן ושלא הבנתי אותך, בבקשה תנסה להסביר בצורה ברורה יותר. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 21:52, 20 באפריל 2026 (IDT)תגובה

הטקסט הסטנדרטי של תבנית פיצול אומר "...ערך זה מועמד לפיצול: ערך זה גדול מאוד או שהוא עוסק במספר נושאים.". המילה "גדול מאד" מקושרת בקישור פנימי לויקיפדיה:דפים ארוכים, שמזכיר בתורו "100 קילובייט" כגבול שמעליו מומלץ לפצל.
כאשר תבנית זו מונחת על ערכים שאינם גדולים במיוחד, שילוב זה של טיעונים גורם להסחת דעת ולפיצול הדיון. הדוגמה שהביאה אותי לפה היא מלח בישול, אבל יש עוד, לא רק אני נופלת בזה. אולי כדאי לשנות את התבנית כך שתכיל פרמטר חובה, שיציין האם הסיבה היא גודל בלבד, תוכן בלבד, או שניהם, והטקסט ישתנה בהתאם? תודה, Pixie.caשיחה 05:24, 18 באפריל 2026 (IDT)תגובה

כתוב במפורש "או" מה שמרמז שזה או בגלל שהערך גדול או בגלל שהערך עוסק בכמה נושאים לפיצול. לי הניסוח לא מפריע.
אני רוצה להציע הצעה אחרת. בדוגמה שצרפת מופיע הערה. ההערה נמצאת בסוף השורה השניה והיא די נעלמת. אולי עדיף להשאיר את הכיתוב הגנרי כברירת מחדל. אבל אם מוסיפים פרמטר הערה (או פרמטר אחר "סיבה" אם כי נראה לי קצת מיותר שני פרמטרים למשהו די דומה.) אז התוכן שיכתב הוא מה שיופיע בתבנית במקום הכיתוב הגנרי (ברירת מחדל). אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 21:58, 20 באפריל 2026 (IDT)תגובה
הי יונה, תודה על התשובה. אכן ראיתי שהנוסח הוא או-או, ולמרות זאת נפלתי בפח והתייחסתי לגודל הערך בתשובתי שם כי מי שפתח את הדיון רק כתב "בבקשה לפצל את הערך נתרן כלורי מערך זה הערך נתרן כלורי הוא ברשימת ערכי הליבה של ויקיפדיה" ולא יכולתי לדעת מה משלוש הסיבות (השתיים שבתבנית וההערה) או אילו שילובים שלהם הביא להנחת התבנית. לדעתי לפחות צריך להנגיש מה נחשב "גדול מדי" באופן ברור גם לעורכים מאותגרים טכנולוגית, במידה זו או אחרת . אולי במקום "ערך זה גדול מאוד או..." נרשום "ערך זה גדול מ-100 קילובייט או..."? זה כבר משהו שלפחות אצלי היה נקלט בקריאה ראשונה ומהווה שיפור.
בנוסף, אני לגמרי בעד ההצעה שלך, היא בהחלט תעזור. תודה, Pixie.caשיחה 04:52, 21 באפריל 2026 (IDT)תגובה
לי נראה שדוקא "ערך זה גדול מ-100 קילובייט או..." הוא ניסוח מבלבל יותר, אני לא יודע כמה מהעורכים באמת מבינים מה המשמעות של 50 לעומת 100 קילובייט. אני חושב שאפשר להוסיף פרמטר סיבה (או להחליף את פרמטר הערה בפרמטר סיבה), ולהגדיר כך שאם מציב התבנית כתב סיבה, היא תיכתב במקום המשפט "ערך זה גדול מאוד או שהוא עוסק במספר נושאים". אני אדגיש שלדעתי, התבנית היא די לא חשובה והחלק החשוב באמת הוא הדיון, שם צריכות להופיע הטענות. בתבנית:חשיבות, למשל, אף אחד לא כותב טיעונים, כי המטרה שלה היא לעזור לעורכים לאתר דיוני חשיבות ולא לעזור להם להבין מה הטיעונים בדיון. לכן, מבחינתי אין ממש בעיה עם המצב הנוכחי שבו הטיעונים לפיצול לא בולטים בתבנית. פעמי-עליוןשיחה 11:27, 21 באפריל 2026 (IDT)תגובה

בהמשך לשינויים של קליאו בערכים רבים: הוספת הפרמטר ימין לשימושים בתבנית {{מיזמים}}. הנימוק, בעקבות שאלה בדף השיחה, היה: „זו התאמה חזותית למצב של טלפון נייד. כידוע רוב משתמשי האתר רואים אותו בטלפון. ללא הזזה לימין, ההפנייה הראשונה למקורות חיצוניים היא שבורה לשתי שורות. לדעתי עדיף לשנות את ברירת המחדל, אם זה אפשרי”. האם יש אפשרות אחרת לתקן את הבעיה? בעלי הידע בתבניותבורה בורה, דוד שי, יגאל, יונה בנדלאק, מקף, Shinaimm, Aizenr, E L Yekutiel, פעמי-עליון, מה דעתכם? Tzafrirשיחה 22:58, 24 באפריל 2026 (IDT)תגובה

אני מסכים שיש בעיה עם התבנית הזו. לא בטוח שיישור לימין הוא הפיתרון הנכון, אבל הוא בהחלט משפר את התצוגה בנייד וזה חשוב. @ערן, @דג קטן, אתם עשיתם הצעות לאתר הנייד בעבר, אולי יש לכם הצעה לפיתרון? Shinaimmשיחה 07:53, 25 באפריל 2026 (IDT)תגובה